La Comissió del Síndic de Greuges del Parlament ha aprovat designar Jaume Saura com a adjunt general, en substitució de Jordi Sànchez, nou president de l'Assemblea Nacional Catalana (ANC). Com a adjunt general, haurà d'assistir el síndic en l'exercici del seu càrrec i assumir les funcions que li delegui, incloses les relatives al govern de la institució. Professor de Dret Internacional Públic de la Universitat de Barcelona i president de l'Institut de Drets Humans de Catalunya, Jaume Saura és autor de nombroses publicacions relacionades amb els drets humans i també ha participat com a observador internacional en diversos processos electorals.
Saura ha estat vinculat al Síndic des del 2010 en qualitat de membre de l'Equip de Treball i coordinador del Consell Assessor de l'antiga Autoritat Catalana de Prevenció de la Tortura (actualment, Mecanisme Català).
La Comissió del Síndic també ha ratificat el nomenament d'Olga Casado per ocupar el lloc alliberat a l'Equip de Treball del Mecanisme Català per a la Prevenció de la Tortura.
Metgessa de família des del 2005, Olga Casado és presidenta de la Comissió per a l'Eradicació de la Violència de Gènere de Mútua Terrassa. També és membre de la Comissió de Seguiment del Protocol per a l'abordatge integral de la violència masclista de l'Ajuntament de Terrassa i de l'associació Memòria contra la Tortura.
El Parlament ratifica Jaume Saura com a adjunt general al Síndic de Greuges
Substitueix Jordi Sánchez, l'actual president de l'ANC
ARA A PORTADA
Publicat el
22 de juny de 2015 a
les 16:54
Et pot interessar
-
Política
Rajoy ho nega tot davant el jutge de la Kitchen: «No he destruït papers i no sabia que em deien El barbas»
-
Política
El viatge de Jordi Pujol
-
Política
Jordi Turull visita Jordi Pujol: «Això de dilluns no té nom pel seu estat»
-
Política
El PP i Vox tanquen un acord per investir Jorge Azcón i governar junts a l'Aragó
-
Política
«Hem tingut menys interès que els bascos a produir diplomàtics i alts funcionaris»
-
Política El PP rebutja finalment la moció de Vox per establir una «prioritat nacional» a l'hora de rebre ajudes
