Ciutadans (C's) va decidir la setmana passada, in extremis, suspendre la seva llista electoral a Barberà del Vallès perquè el seu cap de llista, Fran Delgado, havia militat a Plataforma per Catalunya (Px). També va transcendir el passat xenòfob de candidats de C's a l'Hospitalet, Terrassa i Vilassar de Mar, que la direcció va forçar a dimitir. Tots aquests casos, des del punt de vista de la formació taronja, no han estat més que "problemes lògics a causa de la constitució d'un elevat nombre de llistes".
Pel secretari general del partit, Matias Alonso, "estem parlant d'unes dècimes de problemes. I algunes, maximitzades". Així ho ha assegurat aquest dimarts des de la seu del partit, en què ha sentenciat: "No són casos tan greus com s'han volgut plantejar des del punt de vista comunicatiu."
El partit recalca que va bastir "1.000 llistes municipals" amb un temps rècord, i que els casos de militants amb passat xenòfob van ser mínims. I, en el cas concret de Barberà, el partit va decidir suspendre la llista "perquè tenia possibilitats d'entrar, era una situació que vam considerar molt greu". "Per això va caure tota la llista", assegura.
En canvi, C's no va retirar la resta de llistes "contaminades". "Són casos diferents. A Barberà la persona en qüestió era el cap de llista, el candidat a alcalde. Un altre altre cas era el de gent que anava en posicions molt més enllà a la llista, un número 6 té poques opcions de poder entrar. I aquestes, voluntàriament, van decidir renunciar", ha exposat.
El pas de PxC a C's, «problemes lògics d'un elevat nombre de llistes»
"No són casos tan greus com s'han volgut plantejar des del punt de vista comunicatiu", assegura Alonso
ARA A PORTADA
-
El Govern s'enroca en l'acord amb CCOO i UGT i demana «principi de realitat» als mestres Bernat Surroca Albet
-
Parlon i Trapero compareixeran aquest dimecres al Parlament pel cas dels mossos infiltrats Lluís Girona Boffi
-
L'OMS descarta un «brot més gran» d'hantavirus després del desembarcament a les Canàries Oriol March
-
Publicat el
26 de maig de 2015 a
les 18:40
Et pot interessar
-
Política La manifestació unitària arriba a la plaça de Sant Jaume
-
Política
El «club del 3%» acorrala Jordi Pujol Ferrusola
-
Política
El Parlament no veu marge per denunciar el diputat de Vox que va insinuar que deportaria Najat Driouech
-
Política Junts aprofita les crisis del Govern per enfortir el seu paper d'«alternativa»
-
Política
Per anar més enllà del festeig
-
Política
Passar el rasclet a Silicon Valley i aliança amb l'Amèrica progressista: per què Illa va ara a Califòrnia
