El PDECat ha reunit d'urgència la direcció després dels canvis al Govern que han acabat amb el cessament d'Àngels Chacón, Miquel Buch i Mariàngela Vilallonga. El primer relleu és especialment rellevant per al partit que lidera David Bonvehí -el qual no ha estat informat de la crisi a l'executiu- perquè era l'única consellera amb carnet postconvergent. Marc Solsona, portaveu de la formació, ha denunciat una "purga política" pensada per "fer desaparèixer" el partit, especialment pel cessament de Chacón.
La remodelació s'ha fet només tres dies després que Carles Puigdemont estripés el carnet del PDECat i passés a militar exclusivament a Junts, el partit que presideix i del qual Jordi Sànchez n'és el secretari general. Solsona, en aquest sentit, ha remarcat que no es pot destriar l'allau de baixes -encetat per Puigdemont- de la remodelació. "Sabem per què s'ha cessat Chacón? Nosaltres no", ha remarcat el portaveu del partit, que ha considerat un "error" fer canvis a l'executiu en un moment de gestió de la pandèmia.
Solsona ha confirmat que Bonvehí no ha estat informat dels canvis a l'executiu, i no ha volgut fer cap referència a l'estat de les negociacions amb Junts, encaminades cap a la ruptura des del cap de setmana per la judicialització de la pugna pel nom. Els quatre diputats fidels al PDECat al Parlament i els quatre representants al Congrés es reuniran en els propers dies per preparar en solitari l'inici de curs, tot i que Solsona no ha volgut concretar, almenys per ara, si deixaran els grups de JxCat.
El PDECat denuncia una «purga política» pel cessament de Chacón
Solsona vincula l'estripada de carnet de Puigdemont amb la remodelació del Govern i sosté que existeix una operació per "fer desaparèixer el partit"
- Àngels Chacón, en una imatge d'arxiu. | Adrià Costa -
- | Adrià Costa
ARA A PORTADA
-
-
La compra especulativa continua encallant l'acord Govern-Comuns pels pressupostos Bernat Surroca Albet
-
ERC i el govern espanyol ultimen l'acord pel consorci d'inversions Bernat Surroca Albet | Lluís Girona Boffi
-
Dol a Manlleu per la mort de cinc joves en l'incendi d'un traster: «Estem molt tristos» Irene Giménez Vinyet
-
Orriols es victimitza per la subvenció en risc a Ripoll: «S'està intentant fer caure el govern» Lluís Girona Boffi | Arnau Urgell i Vidal
Publicat el
03 de setembre de 2020 a
les 17:25
Actualitzat el
03 de setembre de 2020 a les
17:31
Et pot interessar
-
Política
Illa elogia la nova seu del SEM a l'Hospitalet, «la joia de la corona» de l'estat del benestar català
-
Política
Yolanda Díaz no assistirà a l'acte de refundació de Sumar
-
Política
Marlaska dimitirà si la víctima del director adjunt de la policia diu que s'ha sentit desprotegida
-
Política
Rufián convida Junqueras a l'acte plurinacional: «Ara li diré, i si pot, que vingui»
-
Política
Els Comuns pacten amb el Govern ampliar les ajudes al lloguer a les rendes de fins a 36.000 euros
-
Política
Massa jo i poc nosaltres
