La coordinadora general del PDECat, Marta Pascal, ha exigit aquest dilluns al president del govern espanyol, Mariano Rajoy, que fixi ja una data per reunir-se amb el president de la Generalitat, Carles Puigdemont. "Si hi ha voluntat de diàleg, que ho demostrin", ha determinat Pascal, que ha reclamat que s'abordi el referèndum per part de l'executiu estatal. "S'ha de parlar de tot, però sense exclusions", ha considerat la dirigent nacionalista davant la negativa de l'Estat a parlar de la consulta.
"El millor és seure en una taula i que la gent ho vegi", ha afegit Pascal. El PDECat malda aquests dies per presentar-se com una força política que fa bandera del diàleg i insisteix que estan "asseguts" a la mesa negociadora. El problema, però, és que el govern espanyol no compareix i que busca interlocutors alternatius a la Generalitat.
Pascal ha anunciat que demà, al Senat, el cap de files de la formació a la cambra baixa, Josep Lluís Cleries, preguntarà a la vicepresidenta Soraya Sáenz de Santamaría sobre quins seran aquests interlocutors al marge de la Generalitat.
El PDECat exigeix a Rajoy que fixi ja la data per reunir-se amb Puigdemont
La coordinadora general de la formació, Marta Pascal, reclama a l'Estat que tingui un diàleg "franc" amb la Generalitat i que no desestimi parlar del referèndum | "Si es vol parlar, cal asseure's a la taula i negociar. I això no està passant", sosté la dirigent nacionalista
ARA A PORTADA
Publicat el 20 de febrer de 2017 a les 12:45
Actualitzat el 20 de febrer de 2017 a les 13:19
Et pot interessar
-
Política La CUP veu en la reunió Illa-Puigdemont l'«antiga sociovergència» i creu que va ser «ordre» de Sánchez
-
Política Els Comuns avisen el Govern que no aprovar pressupostos seria un «fracàs» d'Illa, del PSC i del país
-
Política La normalitat no és una foto
-
Política De la «conquesta» al referèndum per continuar al Regne Unit: el fil roig entre Catalunya i Gibraltar
-
Política «No vivim en situació de normalitat»: què ha de passar després de la reunió Puigdemont-Illa?
-
Política Pressupostos, trens i llengua: totes les carpetes que marcaran el nou curs polític al Parlament