El PDECat mou fitxa. El partit ha proposat a Joaquim Forn, exconseller de l'interior i empresonat a Lledoners per l'1-O, ser el seu cap de cartell a Barcelona a les municipals de maig, segons que ha publicat El Periódico i ha confirmat NacióDigital amb fonts de la formació neoconvergent. Intenta d'aquesta forma liderar la conformació d'una candidatura independentista amb opcions de disputar l'alcaldia a Ada Colau, Manuel Valls i Ernest Maragall davant les poques opcions que atribueixen a Neus Munté, que va guanyar les primàries, i els dubtes del líder de Junts per Catalunya i president a l'exili, Carles Puigdemont.
Puigdemont va mostrar, d'entrada, simpaties per les primàries que impulsa, ara ja amb l'ANC i Demòcrates, el filòsof Jordi Graupera. Més tard va semblar decantar-se per Ferran Mascarell, un dels impulsors de la Crida, juntament amb Quim Torra i Jordi Sànchez a més del president a l'exili, la nova formació que aspira a integrar Junts per Catalunya i també el PDECat. Però el cert és que, públicament, Puigdemont no es mulla i darrerament havien circulat també candidats mediàtic com els periodistes Pilar Rahola i Antoni Bassas o el metge Bonaventura Clotet. Alguns d'ells haurien estat sondejats sense èxit.
La formació neoconvergent vol, però, marcar el camí a seguir i no resignar-se a un paper subsidiari a l'espera del que decideixi Puigdemont i del que passi amb la Crida. Al partit a la capital no agraden ni Mascarell, que no n'és militant i que no tenen clar què pot aportar "diferent a Ernest Maragall", cap de llista d'ERC, ni Graupera, que al seu dia va ser expulsat de la JNC per enfrontaments amb alguns dels actuals dirigents del PDECat a la ciutat i a qui atribueixen un tarannà "molt personalista". Per això han optat per impulsar una opció "guanyadora i incontestable".
Forn va ser, mentre era regidor, estret col·laborador de Xavier Trias i responsable, entre altres àrees, de la Guàrdia Urbana. De fet, l'exalcalde sempre l'ha assenyalat, pel seu tarannà i coneixement de la ciutat, com el candidat ideal per substituir-lo malgrat les dificultats objectives de fer una campanya a la ciutat des de la presó. De fet, indiquen fonts del PDECat si no estigués privat de llibertat era el "candidat natural". Feia dies que en entorns nacionalistes s'especulava amb la possibilitat que el PDECat proposés Quim Forn ser candidat. Ell no ho veia clar però, tal com expliquen fonts del grup municipal, darrerament la seva posició havia canviat i estava disposat a "ser-hi".
La mateixa Munté -guanyadora de les primàries- es va reunir amb Forn a Lledoners, una trobada en la qual també hi va ser present Jordi Sànchez i Ferran Mascarell. El missatge posterior a la trobada va ser la voluntat de treballar conjuntament. De tots els possibles candidats, Munté no posa objeccions al lideratge de l'exconseller d'Interior.
El PDECat promou Forn d'alcaldable davant els dubtes de Puigdemont
Política
L'exconseller, empresonat a Lledoners i avalat per Trias, ha passat del no al sí a participar a la candidatura, que el partit no vol confiar ni a Mascarell ni a Graupera
ARA A PORTADA
-
Política L'Audiència Nacional obre causa per investigar l'entrada massiva de migrants a Ceuta Bernat Surroca Albet
-
Política Sánchez s'erigeix en «punta de llança» contra l'ascens de la ultradreta i crida a la resistència ACN
-
Política Illa demana una treva als sindicats per poder resoldre els problemes de l'educació Bernat Surroca Albet
-
Societat «El nou curs comença a l'abril»: així planifiquen mestres i direccions el retorn a l'aula Gerard Mira
Publicat el
11 d’octubre de 2018 a
les 11:51
Et pot interessar
-
Política
Junts planteja un «gran pacte» en Educació per superar la «mediocritat» d'Illa
-
Política
ERC defensa un independentisme inclusiu per la Diada: «Ser minoria porta a la derrota»
-
Política
L'expresident de Plus Ultra assenyala Zapatero: l'1% del rescat era per a ell
-
Política Els cantaires expulsats de la Sagrada Família durant la visita del Papa actuaran per la Diada
-
Política
PP i Vox aconseguirien una majoria absoluta folgada al Congrés, segons diverses enquestes
-
Política
El govern espanyol contradiu l'Europa sobre l'agressió a un aficionat per dur una estelada: «Prudència»
