Moviments en el Port de Barcelona. El Ministeri de l'Interior retirarà aquest dijous el famós creuer "Piolín" on hi resideixen des de mitjans de setembre milers d'agents de la policia espanyola. Els policies, però, encara no tornaran cap a casa. Segons ha detallat el govern espanyol a través de fonts recollides per El Periódico, es reubicaran en diversos hotels d'arreu del territori català.
La intenció de La Moncloa és anar enretirant les cases flotants dels membres de la Guàrdia Civil i la Policia Nacional per allotjar-los a tots en terra ferma. Tot això abans no s'acabi l'operació a Catalunya -van arribar per la celebració del referèndum de l'1-O- i puguin tornar a les seves cases.
Amb la marxa del Piolín, doncs, quedaran encara dos vaixells: un a Barcelona i l'altre al Port de Tarragona. L'arribada de milers de policies per passar les nits en hotels en poblacions com a Calella i Pineda de Mar va provocar diversos incidents. Des de protestes i cassolades davant les façanes dels recintes fins a denúncies per actes delictius de matinada dels agents.
El «Piolín» s'acomiada de Barcelona aquest dijous
El govern espanyol reubicarà els agents en hotels d'arreu del territori català
ARA A PORTADA
Publicat el
13 de novembre de 2017 a
les 22:01
Et pot interessar
-
Política
Sánchez exigeix reobrir l'estret d'Ormuz i preservar totes les centrals d'energia de l'Orient Mitjà
-
Política
Les eleccions més descafeïnades a l'ANC: sense sector crític i amb la incògnita de Lluís Llach
-
Política
Montero treu ferro a la plantada de Sumar i el partit lamenta «falta de coalició» amb el decret anticrisi
-
Política
Junts amenaça amb portar Renfe i Adif als tribunals per delictes penals
-
Política
Junts demana a Illa incloure una rebaixa a l'IRPF com a mesura per fer front a la guerra
-
Política
Neix una fundació amb Puigdemont, Aragonès i Torra com a membres per museïtzar la Casa Macià
