Xavier García Albiol i Inés Arrimadas han pactat aquest dijous dur al Tribunal Constitucional (TC) la reforma del reglament del Parlament que ha de permetre al desconnexió exprés. El PP i Ciutadans, segons han acordat les cúpules de les dues formacions a Catalunya, presentaran en els propers dies un recurs d'empara al TC per evitar que entri en vigor la iniciativa, aprovada ahir amb els vots a favor de Junts pel Sí i la CUP, i per aconseguir que el calendari d'aprovació de la llei del referèndum es torci de tal manera que no es pugui arribar a l'1 d'octubre amb el marc legal previst ja en vigor.
El recurs d'empara, segons ha explicat Albiol des dels passadissos del Parlament, no té relació amb el recurs que presentarà el govern espanyol demà, després del consell de ministres. Aquesta iniciativa ja compta amb l'aval del Consell d'Estat, que ha emès un dictamen urgent a petició de Mariano Rajoy. "Estem en un moment d'excepcionalitat política", ha considerat el cap de files del PP, que ha ressaltat que s'estan "vulnerant" els drets dels diputats de l'oposició. "No ens quedarem de braços creuats davant del comportament molt poc democràtic de l'independentisme", ha subratllat.
El PP ha volgut exercir una pressió especial sobre el PSC, a qui acusa de facilitar un "baló d'oxigen" a l'independentisme en no sumar-se a la iniciativa conjunta amb Ciutadans. "No es poden posar de perfil", ha considerat Albiol. "Han de repensar la seva decisió", ha apuntat el dirigent popular, que ha mantingut contactes amb la cúpula socialista.
El PP i Ciutadans s'alien per dur la desconnexió exprés al Constitucional
Presentaran un recurs d'empara conjunt que se sumarà al que molt probablement acordarà demà el consell de ministres | Xavier García Albiol acusa el PSC de facilitar un "baló d'oxigen" a l'independentisme per no sumar-se a la iniciativa
ARA A PORTADA
Publicat el
27 de juliol de 2017 a
les 17:57
Actualitzat el
27 de juliol de 2017 a les
17:58
Et pot interessar
-
Política
Ada Colau respon Oriol Junqueras: «No necessito que em beneeixi per ser diputada»
-
Política
Sánchez troba el propòsit (internacional) per esgotar la legislatura
-
Política
El Consell de la República creu que l'ordre del TSJC contra el català «confirma el colonialisme d'Espanya»
-
Política
Els Mossos punxen amb Puigdemont: no troben trucades amb els agents que van ajudar-lo a marxar
-
Política
El Parlament es planteja recórrer contra l'obligació d'hissar la bandera espanyola de manera permanent
-
Política
El Govern referma l'objectiu de guanyar incidència al Prat: «Ningú tindrà més competències que nosaltres»
