Tot són presses aquests dies a Gènova 13. El PP vol que la investidura del seu líder, Alberto Núñez Feijóo, sigui al més aviat possible perquè, diuen, "una investidura ràpida és bona per a Espanya i els espanyols". No obstant això, el coordinador general del partit, Elías Bendodo, també ha dit aquest mateix dilluns en una atenció als mitjans des de Màlaga que tenir un nou govern és important també pel que fa a la presidència espanyola de la Unió Europea (UE) durant aquest semestre. "Quan abans hi hagi un executiu, millor per a tothom", ha reiterat el conservador.
[noticiadiari]2/261404[/noticiadiari]
Què faran, però, per fer que Feijóo se sotmeti aviat a aquesta votació? De moment, el mateix Bendodo ja ha pressionat el rei espanyol, Felip VI, perquè el proposi. "Estem convençuts que el rei proposarà Feijóo per a la investidura i esperem comptar amb els suports necessaris per poder posar en marxa el govern al més aviat possible", ha considerat el número tres de la formació. Per tant, donen per fet que el borbó els ajudarà, tot i que de moment no tenen prou suport parlamentari perquè el gallec es converteixi en el nou president de l'Estat. Mentrestant, el temps -i el calendari- van corrent, i els juguen en contra.
[noticiadiari]2/261397[/noticiadiari]
En aquesta partida a contrarellotge, el PP ja assegura que si s'acaba imposant, el PNB no optarà en cap cas a presidir la cambra baixa. Aquesta, però, seria una fórmula que permetria investir Feijóo. Almenys això és el que ha defensat i posat damunt la taula aquest cap de setmana el president canari, Fernando Clavijo. Però Bendodo ja ha avançat que res de res. Això sí, després que el mateix PNB rebutgés en fins a dues ocasions fer president el lider del PP.
El PP pressiona el rei perquè proposi Feijóo per a la investidura
El coordinador general popular, Elías Bendodo, rebutja que el PNB pugui presidir el Congrés, una fórmula que, segons Coalició Canària, garantiria la presidència del gallec
ARA A PORTADA
-
Junqueras assegura que Junts s'ha interessat per la proposta de finançament d'ERC: «És un pas endavant» Sara Escalera
-
Illa promet la «lletra petita» del finançament aviat per aplanar els pressupostos amb ERC Bernat Surroca Albet
-
-
Salvador Illa i Carles Puigdemont obriran el curs amb una reunió a Brussel·les Oriol March | Lluís Girona Boffi
-
Publicat el 14 d’agost de 2023 a les 15:17
Actualitzat el 14 d’agost de 2023 a les 19:11
Et pot interessar
-
Política El PP i Vox entren en còlera per la reunió Illa-Puigdemont a Brussel·les
-
Política Els Comuns celebren la reunió entre Illa i Puigdemont i esperen que el diàleg permeti «avenços socials»
-
Política Herències d'agost, deures de setembre
-
Política Mor Víctor Terradellas, l'independentista que mirava la política exterior sense prevencions
-
Política Puigdemont dissenya el seu futur: què farà si pot tornar a Catalunya a la tardor?
-
Política Feijóo acusa Sánchez d'encapçalar un «govern fallit» que s'ha «posat de perfil» davant els incendis