Catalunya ha estat un dels temes tractats en el discurs de Cap d'Any del president del govern de l'Aragó, el socialista Javier Lambán, qui enguany ha escollit un escenari inèdit per a l'enregistrament del missatge institucional: el Monestir de Sixena. "La qüestió catalana és el problema més greu que té Espanya", ha assenyalat Lambán, afegint que "veïnatge" amb Catalunya fa que l'Aragó sigui la comunitat més "afectada" per l'actual situació política. Per això, considera que "implicar-nos en la solució" és l'opció per "defensar els nostres interessos". Sobre el retorn de les obres de Sixena, el cap del govern aragonès ha manifestat que ha ajudat a reforçar "la nostra autoestima com a comunitat", després d'afrontar "en solitud" tot el litigi davant "l'actitud il·legal i irrespectuosa" del Govern i la "passivitat" del govern espanyol.
El president d'Aragó ha pronunciat el seu discurs en l'espai on s'ubicaven els antics dormitoris del Monestir, envoltat d'obres com tres sepulcres medievals policromats, fragments del retaule de la Pietat, taules amb les imatges de Santa Clara i Santa Gertrudis o una pintura mural traspassada a llenços del Sant Sopar i amb el rerefons de les Portes del Palau Prioral.
"Sixena ha reforçat la nostra autoestima com a comunitat, com la nacionalitat històrica que l'Estatut ens reconeix, i ens ha fet més conscients de la nostra veritable capacitat per projectar-la", ha apuntat Lambán, recordant que aquest 2018 es commemora el VII Centenari de l'Arxiu de la Corona d'Aragó . "Perquè ser aragonès és una bella manera de ser espanyol", ha afegit. "Però no per ser una peça més de l'engranatge nacional, sinó per ser un dels motors d'aquest engranatge, que ara mateix pateix una avaria molt seriosa", assegura.
Escenaris marcats per l'actualitat
Retransmès per Aragón TV i Aragón Radio, el discurs, de poc més de deu minuts de durada, també ha incidit en altres qüestions com l'economia, destacant que l'aragonesa és la comunitat autònoma on més ha baixat l'atur en el 2017, i que el repte per l'any vinent és que esdevingui la primera en assolir la plena ocupació.
El president de l'Aragó des de Sixena: «La qüestió catalana és el problema més greu que té Espanya»
Política
Assegura que el trasllat de les obres del Museu de Lleida ha ajudat a augmentar l'autoestima com a comunitat
ARA A PORTADA
-
-
Política Contenidors cremats i 18 detinguts l'endemà d'una Diada marcada per la forta presència de joves Neus Climent
-
Política L'independentisme evita caure en el replegament identitari per la Diada Bernat Surroca Albet | Lluís Girona Boffi
-
Política La llengua reactiva els joves per la Diada: «Vull poder parlar en català a la universitat» Lluís Girona Boffi | Paula Rovira Moreno
-
Política La reivindicació de l'estat propi torna al centre de Barcelona: les millors fotos de la Diada Hugo Fernández Alcaraz | Ricard Novella
Publicat el
31 de desembre de 2017 a
les 21:17
Et pot interessar
-
Política
L’endemà de la Diada: relligar ideals i quotidianitat
-
Política
«S'ha agafat Castella com a ànima i espill d'Espanya»
-
Política
L’esquerra independentista mobilitza milers de persones a Barcelona i carrega contra el feixisme
-
Política
Aliança Catalana seria segona força en un Parlament encara més fragmentat, segons una enquesta d'«El Mundo»
-
Política
La manifestació de la Diada a Barcelona aplega 100.000 persones segons l'ANC i 45.000 segons la Guàrdia Urbana
-
Política
Les llavors sota les cendres
