El president de la Junta d'Extremadura, Guillermo Fernández Vara, ha afirmat que la inversió de 1.700 milions d'euros a l'aeroport del Prat forma part de les obligacions de l'Estat de cohesionar territorialment el país en matèria de comunicacions, i en aquest sentit ha manifestat que el projecte serà "molt bo per a Barcelona, molt bo per a Catalunya i molt bo per a Espanya".
En aquest sentit, en una compareixença a Badajoz en què ha estat preguntat per aquest assumpte, ha assenyalat que la "moda" a Espanya ara és que "ningú pot fer res que no perjudiqui el del costat". "Si no perjudica, no té rellevància cap", ha afegit. Es tracta d'una clara referència a les crítiques de la dreta espanyola a les suposades concessions del govern de Sánchez a Catalunya.
Encara sobre l'ampliació del Prat, el president extremeny ha remarcat que el govern espanyol té "l'obligació de salvaguardar la cohesió territorial" en diverses matèries, entre elles l'aigua, l'energia, la defensa, la seguretat i les comunicacions. En aquest sentit ha assenyalat que si "algú ara diu que per què es gastaran 1.700 milions en comunicacions per cohesionar, no Catalunya, sinó tot el país, algú podrà dir que els 1.400 milions que costarà la connexió entre Madrid i Talavera són excessius".
D'aquesta manera, ha alertat sobre aquest tipus de "jocs", perquè si es comença a "mesurar el que s'inverteix en cada lloc es perd capacitat per cohesionar el país". "Això és una lluita d'espanyols contra espanyols que no ens condueix a res", ha remarcat. A més, Vara ha defensat que prefereix que s'estigui parlant sobre l'ampliació abans que de fer un referèndum "com el de l'1-O".
El president d'Extremadura defensa que l'ampliació del Prat és «bona per Espanya»
Política
Fernández Vara prefereix que es parli de l'aeroport abans que de fer un referèndum
ARA A PORTADA
-
-
Política Socis i oposició aprofiten el caos de Rodalies per l'eclipsi per carregar contra el Govern Gerard Mira
-
Societat L'allau de passatgers per l'eclipsi i el reforç insuficient tornen a qüestionar Rodalies Gerard Mira
-
Terra Nou rècord d'un estiu històric: Catalunya supera el màxim de dies per sobre 40 graus Arnau Urgell i Vidal
Publicat el
04 d’agost de 2021 a
les 15:45
Et pot interessar
-
Política
Estat i autonomies abordaran la situació dels migrants de Ceuta el 27 d'agost
-
Política
Margarita Robles avisa el Marroc: «Ceuta i Melilla són espanyolíssimes»
-
Política
Junts critica que Marlaska no doni explicacions sobre Ceuta i reclama de nou les competències en immigració
-
Política ERC critica la «batalla partidista» entre PP i PSOE per Ceuta i demana prioritzar l’atenció als menors migrants
-
Política
El xoc entre Espanya i Itàlia afecta milers de passatgers de tercers països
-
Política
Ceuta
