
El president d'Extremadura i secretari general del PSOE extremeny, Guillermo Fernández Vara. Foto: PSOE
El president de la Junta d'Extremadura, Guillermo Fernández Vara, ha dit que "probablement" abandonaria el PSOE si Pedro Sánchez pacta amb els independentistes per fer govern a Espanya. Coincideix així amb el plantejament fet fa uns dies per l'expresident extremeny Juan Carlos Rodríguez Ibarra, a qui ha definit com el seu "pare espiritual".
"Doncs probablement aniria darrere seu [d'Ibarra]", ha respost Vara preguntat sobre què faria ell si el PSOE pacta amb els independentistes per desbloquejar la situació. En aquest sentit, en una entrevista aquesta tarda a la Cadena COPE ha apuntat que Ibarra fa aquest plantejament "perquè ell sap que aquest partit va néixer l'any 1879, al segle XIX com un projecte per a aquest país, per unir Espanya i per a defensar la classe treballadora".
"Si tu veus que allò pel que has lluitat tota la teva vida, al qual hi has dedicat tot el teu temps, que ha estat intentar sumar, intentar unir aquest país, ara algú ho posa en perill ja que evidentment no seria el nostre model", ha etzibat Fernández Vara, que ha afirmat que "en qualsevol cas això no passarà". "Perquè jo crec que per això estem en el debat que estem i ho anem a evitar, que ningú tingui cap dubte", ha incidit.
A més, ha defensat com "una cosa bàsica en aquests moments" el plantejament realitzat en el seu moment pel socialista Ramón Rubial relatiu al fet que "primer Espanya, després els espanyols i després el PSOE".