El Govern de la Generalitat i el PSC surten de la reunió sobre els pressupostos amb posicions molts diferenciades, tal i com ja va passar la setmana passada amb els comuns. La portaveu del partit al Parlament, Eva Granados, i la portaveu econòmica, Alicia Romero, han assegurat just després de la trobada que surten "sense cap acord" perquè el conseller d'Economia, Pere Aragonès "no els ha ofert res que es pugui negociar". Els socialistes han volgut llançar un missatge molt clar a Junts per Catalunya i ERC: sense pressupostos de l'Estat no entraran a negociar els de la Generalitat.
"Sortim decebudes de la trobada perquè no coneixem quins són els pressupostos de la Generalitat", ha assegurat Granados. La portaveu al Parlament ha considerat que no hi ha comptes per la divisió interna de l'executiu de Quim Torra. "Ens trobem en un Govern dividit entre Junts per Catalunya i ERC, sense proposta de reforma fiscal ni cap xifra de pressupost", ha lamentat.
Una condició "necessària però no suficient"
Eva Granados ha tancat la porta a celebrar una nova reunió entre ambdues parts i ha al·legat que només hi ha una condició "necessària però no suficient" per tornar a negociar: l'aprovació per part del PDECat i ERC dels pressupostos de Pedro Sánchez. "Sense pressupostos no té cap sentit entrar en cap negociació amb la Generalitat", ha dit.
El PSC no entén, tal com va explicar aquest dilluns el secretari d'Organització del partit, Salvador Illa, com la Generalitat pot justificar el fet de no donar suport als pressupostos generals de l'Estat. "Sense els 2.200 milions d’euros que guanyaria la Generalitat amb els pressupostos de l’Estat no entenem que es puguin fer uns pressupostos socials a Catalunya", ha matisat.
Per altra banda, la portaveu econòmica Alícia Romero ha lamentat que el Govern no ofereixi cap proposta de reforma fiscal ni una proposta de despesa. Romero també ha confirmat que el conseller Aragonès els ha confirmat que no contempla incloure als pressupostos cap reforma fiscal.
El PSC descarta negociar amb el Govern els pressupostos si no s'aproven els de l'Estat
Els socialistes surten "decebuts" de la reunió amb Aragonès perquè no se’ls ha plantejat cap xifra
ARA A PORTADA
Publicat el
04 de desembre de 2018 a
les 19:24
Et pot interessar
-
Política
Els Comuns fan una crida a la «mobilització» per l'habitatge i garanteixen lluitar per recuperar la pròrroga de lloguers
-
Política
Junqueras reivindica l'habitatge, els salaris justos i el bon funcioncionament dels tranports públics
-
Política
L'expresident Puigdemont critica que el Govern «no vol» corregir la pèrdua de poder adquisitiu de la classe treballadora
-
Política
CCOO i UGT clamen contra «el feixisme» i exigeixen la fi del «tacticisme» en habitatge pel Primer de Maig
-
Política Feijóo lamenta «la pressió fiscal» sobre els treballadors: «S'ha de treballar per viure, no només per pagar»
-
Política Pedro Sánchez treu pit per les dades d'ocupació i l'increment del salari mínim per l'1-M
