[municipalsinformacional]
El PSC ha guanyat les eleccions municipals a la ciutat de Lleida i el seu candidat, Fèlix Larrosa, acaricia l'alcaldia de la capital del Segrià. Els socialistes han aconseguit nou regidors augmentant en dos el nombre de representants que tenien fins ara. L'ERC de Miquel Pueyo ha perdut dos regidors pel camí i s'ha quedat amb cinc, els mateixos que Junts de Toni Postius, que n'ha perdut un.
El PP de Xavi Palau, per la seva banda, ha aconseguit una notable pujada, i ha passat de dos edils a cinc, i s'ha posicionat com a segona força al consistori. Vox ha irromput al plenari amb dos edils mentre que el Comú ha aconseguit un representant.
Un Larrosa visiblement emocionat ha instat a l'entesa entre les formacions per convertir Lleida "en la segona capital de Catalunya" i ha defensat el seu projecte "Agenda 2030" per fer-ho possible. El candidat del PSC a l'alcaldia de Lleida ha dit que aquests resultats demostren que els ciutadans volien "canvi" i s'ha obert a parlar amb tots els partits amb representació excepte amb Vox.
Pueyo, per la seva banda, ha reconegut que són uns "mals resultats" i lamenta que la ciutat hagi fet un "gir a la dreta històric", amb l'entrada de Vox i la pujada del PP.
[municipals2023]MUN25120[/municipals2023]
El PSC guanya amb claredat a Lleida i Fèlix Larrosa acaricia l'alcaldia
Política
Els partits del govern reben un càstig a les urnes, que premien el PP, que aconsegueix cinc regidors que el deixen com a segona força
ARA A PORTADA
-
Política La Generalitat creua els dits perquè la fragilitat de Sánchez no entorpeixi la reforma del finançament Bernat Surroca Albet
-
Societat El Govern replanteja l'oficina de la renda bàsica universal i en reubica el director Bernat Surroca Albet
-
Política El Govern admet que la xifra de migrants regularitzats a Catalunya superarà les previsions Bernat Surroca Albet
-
Societat El Tribunal Suprem obre la porta a paralitzar la regularització extraordinària de migrants Redacció
-
Internacional El Tribunal Suprem rebutja l’intent de Trump d’acabar amb la ciutadania per naixement Pep Martí i Vallverdú
Publicat el
28 de maig de 2023 a
les 23:08
Et pot interessar
-
Política Ada Colau dona suport a Begoña Gómez: «No estàs sola»
-
Política
El cop i la resiliència
-
Política
Una plataforma d'agitació, el revulsiu de Xavier Vendrell per a l'independentisme
-
Política
Llum Rodríguez promet treballar amb independència al capdavant de la Sindicatura de Comptes
-
Política El Parlament farà un debat monogràfic sobre educació en l'últim ple del curs a petició de Junts
-
Política
El Govern demana «claredat i coherència» a Junts per l'acostament al PP
