El PSOE i Junts han mantingut ja tres reunions amb el mediador internacional que verifica el compliment dels acords d'investidura. Segons ha publicat Efe i han recollit diversos mitjans, en aquestes reunions hi ha assistit personalment Carles Puigdemont i s'han fet avenços en la cessió de les competències d'immigració a la Generalitat, un pacte assolit ara fa uns mesos a canvi del vot favorable a decrets òmnibus de Pedro Sánchez. Els dos partits han fet una reunió al mes des del desembre i sempre amb la màxima discreció. No totes han estat a Ginebra, però cap s'ha celebrat a Brussel·les.
L'acord d'investidura establia reunions mensuals amb el verificador, i s'està complint. El coordinador del mecanisme internacional que fa aquesta funció és el diplomàtic salvadoreny Francisco Galindo Vélez, que participa en les reunions bilaterals de socialistes i juntaires. Galindo ha estat ambaixador de El Salvador a Colòmbia i França (2010-2015), a més d'haver exercit com a Alt Comissionat de les Nacions Unides per als Refugiats (ACNUR) a França, Colòmbia, Mèxic i Egipte. En la primera reunió es van contrastar els dos projectes i es van visibilitzar les discrepàncies en les solucions del conflicte polític.
No ha transcendit que, almenys fins ara, s'hagin fet avenços en clau de referèndum d'autodeterminació o de reforma de finançament. Mentre socialistes i independentistes mantenen reunions discretes, aquest dijous s'ha aprovat la llei d'amnistia al Congrés, peça clau per a la investidura de Sánchez. La llei passarà ara al Senat i no entrarà en vigor fins a finals de maig. Tot plegat arriba després de l'anunci de Pere Aragonès d'anticipar les eleccions, que seran el 12 de maig. Puigdemont preveu presentar-s'hi com a candidat de Junts -la decisió es farà pública dissabte que ve- i aspira a tornar a Catalunya per al ple d'investidura.
El PSOE i Junts s'han reunit tres vegades amb el mediador internacional
Política
En totes hi ha participat Carles Puigdemont en persona i s'han fet avenços en la cessió de les competències en immigració
- Santos Cerdán i Carles Puigdemont -
- Junts
ARA A PORTADA
-
-
-
Societat El Javier, un sabater de 60 anys de l'Hospitalet, se suïcida abans que el desnonessin de la botiga David Cobo
-
Economia Els constructors denuncien la «politització» del cas Maricarmen i exigeixen tombar els decrets Natàlia Pinyol / Agències
-
Política Bonificacions per al primer pis i una reprovació inèdita: les deu propostes estrella al gran debat del Parlament Oriol March | Bernat Surroca Albet | Lluís Girona Boffi
Publicat el
14 de març de 2024 a
les 18:33
Et pot interessar
-
Política
Illa i Pimec esbossen un mapa comú en immigració i habitatge
-
Política
Un altre duel entre tribunals
-
Política
Illa anuncia la creació de 20.000 places de residència per a gent gran fins al 2030
-
Política
L'1x1 de l'oposició: crítiques al rumb de la legislatura i la «manca d'ambició» d'Illa
-
Política
Rufián contradiu Junqueras i no garanteix el suport d'ERC als decrets d'habitatge
-
Política
Els socis del Govern exigeixen avenços tangibles per sostenir la legislatura: «Se li acaba el temps»
