Laura Borràs haurà de declarar com a investigada el proper 22 de juliol a les 11h davant del Tribunal Suprem. Així ho ha ordenat el magistrat Eduardo de Porres, de la sala segona de l'alt tribunal i instructor de la causa contra la portaveu de Junts per Catalunya (JxCat) al Congrés. La citació es produeix després que la cambra espanyola acceptés el suplicatori i aixequés la immunitat de la dirigent independentista. ERC i la CUP no van participar d'aquella votació.
El Suprem investiga Borràs per quatre delictes: malversació de fons públics, frau, prevaricació i falsedat documental per presumpte fraccionament de contractes mentre dirigia la Institució de les Lletres Catalanes (ILC). La Fiscalia li demana 15 anys de presó per aquesta combinació de presumptes delictes, tot i que la dirigent independentista els nega i assenyala que és víctima d'una "burda manipulació" efectuada -segons va detallar en una roda de premsa al Congrés- per la Guàrdia Civil quan es va fer càrrec de la investigació.
Dirigents de la seva formació han equiparat Borràs -que ha donat explicacions tant en públic com en privat, davant de representants d'ERC i de la CUP, en les últimes setmanes- als presos polítics del procés i han assegurat que, ni al Suprem ni en qualsevol altre tribunal espanyol, tindria un judici just. Una opinió compartida pel president Quim Torra, de qui Borràs és una de les dirigents de més confiança des que va arribar a Palau.
El Suprem cita a declarar Laura Borràs el 22 de juliol
Política
La portaveu de JxCat al Congrés està investigada per fraccionament de contractes mentre era directora de la Institució de les Lletres Catalanes
ARA A PORTADA
Publicat el
03 de juliol de 2020 a
les 11:05
Actualitzat el
03 de juliol de 2020 a les
19:27
Et pot interessar
-
Política
Carod, una visió en diferit?
-
Política
Keynes i la nova síntesi liberalisme-socialdemocràcia
-
Política
Feijóo suma PP, Vox i Junts exigint eleccions: «Sánchez governa contra la majoria de la cambra»
-
Política Salvador Illa al Comitè Federal del PSOE: «No tenim por de res»
-
Política
Jordi Pujol arriba a Planoles per l’homenatge organitzat per la JNC Alumni
-
Política
Juan Fernández serà el secretari general del PP català i Lorena Roldán portaveu al Parlament
