El Tribunal Constitucional ha admès aquest dimecres a tràmit el recurs que el govern espanyol va presentar contra la Llei catalana d'horaris comercials, fet que implica la seva suspensió per un termini de cinc mesos prorrogable. La suspensió és automàtica i no implica cap posicionament per part dels magistrats.
El recurs va ser presentat el 21 de novembre, argumentant que la llei catalana és inconstitucional perquè el màxim d'hores d'obertura dels comerços -72- contravé la regulació estatal que estableix que aquesta limitació ha de ser com a mínim de 90 i també perquè la llibertat horària per a les botigues de menys de 300 m2 es contraposa amb la superfície que fixa la llei catalana, que és de menys de 150 m2.
Ja aquell dia, el conseller d'Empresa i Ocupació, Felip Puig, va convocar d'urgència les organitzacions patronals i sindicals del comerç per donar una resposta conjunta al recurs. Totes van estar d'acord en signar un gran Pacte Social en defensa d'aquest model comercial català i van dir que si el govern català decideix desobeïr, ells també ho faran.
El TC suspèn la Llei catalana d'horaris comercials
Admet doncs a tràmit el recurs presentat pel govern espanyol
ARA A PORTADA
Publicat el 03 de desembre de 2014 a les 18:10
Et pot interessar
-
Política El Parlament insta el Govern a crear la T-Lleure: que és?
-
Política Detinguts dos menors acusats de filtrar a internet dades sensibles de Pedro Sánchez i dos ministres
-
Política Derrota d'Illa al Parlament: l'oposició tomba la mesura estrella dels 200.000 pisos
-
Política El PSC valida l'acord Puigdemont-Sánchez però descarta un referèndum d'autodeterminació
-
Política Collboni arrenca el pols del pressupost 2026 amb uns comptes rècord i l'escepticisme de l'oposició
-
Política «Que vagin a avortar a una altra banda»: Ayuso es nega a fer el registre de metges objectors