El Tribunal Constitucional ha declarat "nuls" dos acords de la mesa del Parament de Catalunya del 25 de setembre de 2019 que van admetre a tràmit les propostes de resolució d'ERC, Junts i la CUP a favor de l'autodeterminació de Catalunya. Segons els magistrats els acords van "vulnerar" els articles 23.1 i 23.2 de la Constitució que recullen els drets dels diputats a exercir les seves funcions. La decisió no ha estat unànime i els magistrats progressistes Juan Antonio Xiol i Ramón Sáez Valcárcel han anunciat vots particulars en contra.
Els magistrats tomben de nou d'aquesta manera les declaracions simbòliques que el Parlament va aprovar en el marc del debat de política general del 2019. La sentència, que ha tingut com a ponent Maria Luisa Balaguer, dóna la raó a Ciutadans, que havia presentat un recurs per deixar sense efecte la decisió de la mesa del Parlament de qualificar i admetre a tràmit les resolucions de les formacions independentistes.
En concret es tractava de la resolució "Un acord per l'autodeterminació, l'amnistia i els drets civils i polítics" que havia presentat la CUP, i "Per una resposta de consens davant la sentència del judici al procés" d'ERC , Junts i la CUP. També declaren nul·la la decisió de la Mesa de l'endemà, 26 de setembre del 2019, de desestimar la petició de reconsideració dels grups unionistes.
El TC tomba dos acords de la mesa del Parlament sobre l'autodeterminació
Els magistrats consideren que es va vulnerar els drets dels diputats de Ciutadans l'any 2019
ARA A PORTADA
Publicat el 10 de febrer de 2022 a les 17:57
Et pot interessar
-
Política Illa reivindica la policia i la justícia davant el cas Torre Pacheco: «Qui la fa, la paga, sigui qui sigui»
-
Política Elisenda Alamany presenta candidatura per liderar ERC a les municipals del 2027
-
Política El PP celebra el nou ajornament en l’oficialitat del català: «Europa no paga xantatges»
-
Política Collboni envia una carta a 31 alcaldes europeus per demanar-los el suport amb l'oficialitat del català a la UE
-
Política Feijóo, després de la imputació de Montoro: «Que s'investigui el que s'hagi d'investigar»
-
Política L'enèsim ajornament de l'oficialitat del català a Europa comença a irritar Espanya