El Tribunal Constitucional (TC) ha desestimat el recurs d'empara presentat per Carles Puigdemont i Toni Comín per la decisió de la Junta Electoral Central (JEC) de no deixar-los ser eurodiputats després de les eleccions europees de 2019. L'alt tribunal considera que no s'ha vulnerat el dret a un procés amb garanties ni tampoc el dret a un jutge imparcial.
En la mateixa línia, diu que el recurs d'empara ha perdut la finalitat pel que fa al dret a la tutela cautelar i a la obtenció d'una resolució motivada, perquè tant Puigdemont com Comín són eurodiputats de ple dret des de finals de 2019, arran de la sentència del Tribunal de Justícia de la Unió Europea (TJUE) sobre el cas d'Oriol Junqueras.
Des d'aleshores, Puigdemont i Comín han pogut exercir com a eurodiputats i gaudir d'immunitat de desplaçament tot i els intents del Tribunal Suprem d'extradir-los. El posicionament del TC allunya l'alt tribunal del criteri de la justícia europea i insisteix en avalar els intents de la JEC de bloquejar el seu accés a l'Eurocambra.
El TC tomba el recurs de Puigdemont contra la Junta Electoral per denegar-li l'acta d'eurodiputat
L'alt tribunal declara extingit el cas perquè l'expresident i Toni Comín ja són parlamentaris europeus
- Carles Puigdemont i Toni Comín, al Parlament Europeu. | Junts per Catalunya -
- | Junts per Catalunya
ARA A PORTADA
Publicat el
24 de febrer de 2022 a
les 18:39
Actualitzat el
24 de febrer de 2022 a les
18:47
Et pot interessar
-
Política
L'independentisme torna als bàsics a mig gas
-
Política
Desgràcies ferroviàries que han canviat (o no) la història
-
Política
Els Comuns exigiran «un control» sobre les inversions a Rodalies al PSC
-
Política
ERC, Junts, Comuns i CUP, a la manifestació darrere els usuaris
-
Política
Milers de persones protesten a Barcelona pel caos a Rodalies: «Hem tocat fons»
-
Política
Turull demana responsabilitats per haver posat «en risc la seguretat dels usuaris» de Rodalies
