El Tribunal Constitucional (TC) ha decidit admetre a tràmit el recurs presentat pel govern espanyol contra les atribucions el Departament d'Afers Exteriors de la Generalitat i per tant, deixa suspeses durant cinc mesos les seves competències. Fonts del tribunal han explicat que hi ha hagut una addició a l'ordre del dia del ple celebrat aquest dimarts per afegir-hi el recurs de l'executiu de Rajoy.
La vicepresidenta espanyola, Soraya Sáenz de Santamaría, i el ministre de Justícia, Rafael Catalá, ja van assegurar que l'objectiu era suspendre el Departament. Catalá va destacar que "la competència de relacions exteriors és exclusiva de l'Estat" i que "des de determinats àmbits polítics de Catalunya s'ha traslladat la voluntat de fer una internacionalització del procés". Per la seva banda, Sáenz de Santamaría va recordar que va ser el propi president de la Generalitat, Carles Puigdemont, qui va fixar aquest objectiu d'internacionalització en el seu debat d'investidura.
És per això que el consell de ministres va decidir impugnar el departament que dirigeix Raül Romeva mitjançant un conflicte de competències. La setmana passada el conseller va defensar el departament assegurant que el Govern respecta la "legalitat" i que l'"empara l’Estatut i la llei d’acció exterior, però també la legitimitat democràtica”.
Primeres reaccions entre el sobiranisme
Marta Pascal, portaveu de Convergència i diputada al Parlament, ha estat una de les primeres en reaccionar a la resolució del TC. "Venim de lluny i ho seguirem explicant al món", ha piulat al seu compte de Twitter. Joan Tardà, per la seva banda, ha assegurat que "perdran perquè la voluntat és ferma i la democràcia imbatible".
El Tribunal Constitucional suspèn el nou Departament d'Exteriors
L'alt tribunal admet a tràmit el recurs presentat pel govern espanyol contra les competències de la conselleria encapçalada per Raül Romeva
ARA A PORTADA
-
«Rufián demana aplicar ciència, però ara hem de dir que hi som i després ja veurem la fórmula» Bernat Surroca Albet
-
-
Illa es compromet a impulsar «iniciatives parlamentàries» per a l'IRPF per moure ERC cap als pressupostos Bernat Surroca Albet
-
L'Estat pretén que l'acreditació del català dels migrants regularitzats sigui mèrit i no exigència Lluís Girona Boffi
-
Seguretat, immigració i llengua: les exigències de Perramon per fer llista amb Junts a Manresa Pere Fontanals
Publicat el
16 de febrer de 2016 a
les 21:37
Et pot interessar
-
Política
Sánchez Llibre a Illa: «Filocomunista»
-
Política
L'ANC posa en marxa una campanya per captar nous socis i crida a «mobilitzar-se quan no és fàcil»
-
Política
Ayuso vol portar als tribunals que els migrants regularitzats hagin d'acreditar el català
-
Política
El Govern obre la porta a les concessions per construir carreteres, estacions de l’L9 i electrolineres
-
Política
L’esquerra a l’esquerra del PSOE i bla, bla, bla
-
Política
Inversió milionària de Barcelona per donar a conèixer Catalunya i els productes del país al turisme
