En només un any, els tripartits han entrat en la col·lecció de deformitats polítiques que s'acumulen en la història recent d'aquest país, juntament amb l'operació reformista i Ciutadans pel Canvi. És més, després de la voluntat de José Montilla d'ocupar un escó de senador, el pot amb formol que conserva aquella creació política està a punt de ser traslladat a la col·lecció de mutacions aberrants que horroritzen nens i adults.
Durant tot aquest temps, ERC va perdre exactament 434.150 vots, una barbaritat que no va immutar els personatges més significats dels tripartits, que van mantenir l'estratègia de col·laboració amb el PSOE i el PSC passés el que passés, costés el que costés. Mentre van sumar van ocupar el poder, fos la institució que fos.
El cas és que encara hi ha un reducte minúscul i recalcitrant que es resisteix a entrar en el pot de formol i insisteix a presentar els últims resultats d'ERC com un fracàs. Són els nostàlgics -gairebé sempre beneficiaris personals- d'aquella mutació que ha deixat aquest país en la misèria econòmica i moral. O sigui que de la independència de criteri de Junqueras i la seva direcció depèn que ERC no continuï perdent el temps en lluitar contra la lògica.
ARA A PORTADA
Publicat el 26 de novembre de 2011 a les 23:59
Et pot interessar
-
Política
Coses del gener (i II)
-
Política
La Moncloa surt en defensa de Rodríguez Zapatero per la seva tasca de mediació a Veneçuela
-
Política
La Generalitat treu a concurs 37 solars per construir 1.940 habitatges públics
-
Política
El Govern impulsa l'Autoritat Aeroportuària de Catalunya per influir en la governança del Prat
-
Política
El jutge obre judici oral contra Errejón per la presumpta agressió sexual a Elisa Mouliaá
-
Política
Jaume Giró esmena la direcció de Junts: suport al finançament i grans acords amb el PSC
