El vicepresident primer del Parlament de Catalunya, Josep Costa, s'ha reunit aquest dimarts amb diversos diputats del parlament britànic per traslladar-los la "preocupació per la repressió i pels dèficits democràtics" a l'estat espanyol. Ha estat en el marc d'una trobada durant la qual s'han analitzat la situació política a Catalunya i la situació dels polítics independentistes presos i exiliats.
Costa també s'ha reunit amb el vicepresident del parlament britànic, Lindsay Hoyle, en el marc d'una visita a la cambra convidat per l'intergrup parlamentari sobre Catalunya. Costa ha considerat que la sentència "ja està escrita" i que l'estat espanyol "impedeix" el lliure exercici de càrrec dels presos i el seu dret de representació política.
"Ens estan perseguint amb un relat fals de violència i estan coartant els drets dels votants que els han escollit com a representants parlamentaris", ha sentenciat el vicepresident de la cambra catalana.
Des de Junts per Catalunya s'afirma en un comunicat que els diputats britànics han manifestat "interès envers el cas català" i "sensibilitat" per les reivindicacions sobre el dret d'autodeterminació. La formació assegura que els polítics anglesos també han mostrat "la voluntat" de viatjar a Madrid per seguir en persona els judicis
El vicepresident del Parlament trasllada a Westminster la preocupació per la repressió de l'Estat
Política
Josep Costa, de Junts per Catalunya, es reuneix amb el seu homòleg britànic, Lindsay Hoyle
ARA A PORTADA
-
Economia Catalunya obté més de 10.000 milions d'euros dels fons europeus en sis anys Bernat Surroca Albet
-
-
Internacional Els terratrèmols de Veneçuela ja han causat almenys 235 morts, amb milers de desapareguts Marc Orts i Cussó
-
Societat Tito Álvarez escapa per poc d'un hotel esfondrat a Veneçuela: «He tornat a néixer» Natàlia Pinyol
-
Internacional La comunitat veneçolana a Barcelona s'organitza per enviar ajuda i posar-se en contacte amb els familiars Redacció
Publicat el
08 de gener de 2019 a
les 20:25
Et pot interessar
-
Política
Homenatge a Pujol, Madrid es crema
-
Política
Neix Impuls Nacional, un moviment de joves per «refundar» l'esquerra independentista
-
Política
ERC, els Comuns i la CUP fan pinya en defensa de Cuba
-
Política Calama ordena investigar les filtracions sobre Zapatero i identificar-ne els responsables
-
Política El Congrés reclama a Sánchez una qüestió de confiança amb els vots del PP, Vox i Junts
-
Política
El Parlament tanca l'últim tràmit abans de l'aprovació definitiva dels pressupostos
