El Washington Post i la BBC han destacat la massiva manifestació independentista que s'ha viscut aquest dissabte a Madrid, organitzada per diverses entitats sobiranistes i amb una participació d'unes 120.000 persones segons els organitzadors i 18.000 segons la delegació del govern.
El diari nord-americà, en la seva crònica de la mobilització, ha remarcat la protesta contra el judici de l'1-O i la reclamació independentista de l'alliberament dels presos polítics. El Post destaca les diverses mobilitzacions que ha protagonitzat l'independentisme al llarg dels anys a Catalunya però també les manifestacions viscudes en diverses ciutats europees.
Per altra banda, la cadena pública de televisió britànica ha fet un resum de la jornada, contextualitzant quines són les reclamacions dels independentistes i quins són els precedents que han portat al sobiranisme a manifestar-se a la capital espanyola.
Els dos diaris destaquen l'impacte del judici que s'està produint al Tribunal Suprem i als càrrecs, sobretot el de rebel·lió, al que s'enfronten els líders independentistes en presó preventiva. Tant la BBC com el Washington Post destaquen el ball de xifres, assenyalant els 120.000 manifestants que asseguren els organitzadors com els 18.000 que puntualitza la delegació del govern espanyol.
El «Washington Post» i la «BBC» destaquen la massiva manifestació independentista a Madrid
El diari nord-americà destaca les diverses manifestacions massives que ha organitzat el sobiranisme i la cadena britànica destaca la mobilització
ARA A PORTADA
-
Deu anys del miratge dels «ajuntaments del canvi»: per què no se'n van sortir Ferran Casas i Manresa
-
L'Estat planteja una oficialitat parcial del català el 2027 per vèncer les reticències de la UE Redacció
-
Illa es reuneix per primera vegada amb un baró autonòmic del PP en ple debat pel finançament Bernat Surroca Albet
-
-
Publicat el 16 de març de 2019 a les 22:52
Et pot interessar
-
Política El sentiment d'identificació catalana entre els joves cau del 57% al 36% en deu anys
-
Política Dos exalts càrrecs del govern d'Ayuso, imputats per les morts a les residències durant la pandèmia
-
Política Illa consolida el tripartit amb finançament i habitatge com a contrapartides
-
Política El Parlament tomba la moció d'Aliança Catalana contra el vel islàmic, que només rep el suport de Vox i el PP
-
Política Puigdemont retreu a CCOO que vulguin negociar després de dir que Junts és «tan inútil com l’última torrada del pa Bimbo»
-
Política Maniobra del PP per evitar que el Constitucional avali l'amnistia a finals de juny