És l'hora del civisme. La societat catalana ha de prendre la iniciativa i arrossegar les forces polítiques del Parlament i el Govern de la Generalitat a afrontar un conflicte que és inevitable i pròxim. Poc o molt, tothom és conscient que el sistema de relació actual entre Catalunya i Espanya ja no interessa a ningú. Vistes des de Madrid, les autonomies fan nosa i és el moment de liquidar-les. I, a l'inrevés, l'autonomia no garanteix la supervivència política i econòmica de Catalunya.
Per això iniciatives populars com #novullpagar són les que poden desequilibrar el tauler de joc en favor de Catalunya. Es tracta d'una revolta cívica, conscient, democràtica i col·lectiva que ja ha començat a cridar l'atenció de la premsa internacional. Reventar el sistema de peatges discriminatoris ha estat impossible des del Govern, però resulta fàcil per a qualsevol ciutadà només aturant el cotxe a la barrera.
No és aquesta societat la que ha buscat el tot o res. Hem arribat aquí després d'intentar, durant trenta anys llargs, un tracte just i una oportunitat per a aquest país dins l'ordenament espanyol. Però s'ha acabat. Allà voldran intervenir Catalunya i aquí haurem de sortir d'Espanya per accedir al món.
ARA A PORTADA
Publicat el 26 d’abril de 2012 a les 21:59
Et pot interessar
-
Política Els Comuns acusen el PP d'impulsar un «cop d'estat tou» a la Conferència de Presidents
-
Política Habitatge i llengua blinden el matrimoni Sánchez-Illa mentre Ayuso tasta els límits de la crispació
-
Política Azcón veu «raons polítiques i no tècniques» en el debat sobre el trasllat de les pintures de Sixena
-
Política El govern espanyol assegura que l'actitud d'Ayuso contra el català i el basc ha «trencat» el PP
-
Política Mazón demana a Sánchez que convoqui eleccions mentre es nega a assumir responsabilitats per la dana
-
Política Les millors imatges de la conferència de presidents a Barcelona