Canvi de cares a Societat Civil Catalana (SCC), la principal entitat de l'unionisme a Catalunya. L'actual president, Fernando Sánchez Costa, proposarà com a successora a la vicepresidenta territorial, Elda Mata, després de tres anys de mandat. Es preveu que el canvi es faci efectiu la propera primavera. Sánchez Costa és historiador i va ser diputat del PP al Parlament de Catalunya, abans de fer-se càrrec de la direcció de SCC.
El mandat de Sánchez Costa es va iniciar quan l'entitat travessava una crisi interna, amb divergències creixents entre diversos sectors, vinculats als diferents partits constitucionalistes. La defensa que l'expresident Josep Ramon Bosch va fer dels indults als dirigents sobiranistes ja va generar una forta tensió interna. A mesura que la fase més àlgida del procés sobiranista quedava enrere, SCC començava a patir també un clar esllanguiment.
En els darrers temps, Societat Civil ha donat un gir a la seva actuació, afegint-se a la campanya contra la normalització lingüística que han engegat el Partit Popular, Ciutadans i Vox des de la sentència del TSJC sobre el 25% de classes en castellà, com a mínim, i el cas de l'escola de Canet de Mar. Un tema el de la llengua que sempre va ser considerat molt delicat pels fundadors de l'entitat i que havia restat fora de les reivindicacions de l'organització en els seus inicis.
Elda Mata és definida com una "dama de ferro" dins de l'unionisme, tot i que també es destaca d'ella la seva mà esquerra per connectar-se amb sectors diversos. Nascuda a Barcelona però establerta a Girona, on viu des de fa 40 anys, ha estat vinculada al sector turístic i agropecuari. La nova presidenta de SCC és considerada "més executiva i menys política" i partidària d'una entitat més desvinculada dels partits polítics, amb els quals no té cap lligam.
Elda Mata succeirà Sánchez Costa al capdavant de Societat Civil Catalana
Política
Empresària desvinculada dels partits i establerta a Girona, és considerada una "dama de ferro" dins del teixit unionista
- Fernando Sánchez Costa i Elda Mata, de Societat Civil Catalana. | Europa Press -
- | Europa Press
ARA A PORTADA
-
-
Societat «Els governs seran cada vegada més gestors de tragèdies» Pep Martí i Vallverdú | Arnau Urgell i Vidal
-
-
Societat «Les elits encara pensen que la recerca és finançament, quan és talent i regulació» Pep Martí i Vallverdú
-
Economia «El que volem veure és el pla d'infraestructures que prepara el Govern» Pep Martí i Vallverdú
Publicat el
04 de gener de 2022 a
les 13:03
Et pot interessar
-
Política
Puente no descarta substituir Sánchez i situa el relleu al final de la pròxima legislatura
-
Política
El PSC treu ferro a les peticions per remodelar el Govern: «No he conegut oposició que no ho demani»
-
Política
Noves receptes d'independència: Gal·les i Escòcia recuperen l'optimisme
-
Política
Junqueras confirma per l'11S: «La pluja em va fer fora l'any passat»
-
Política
La lliçó de Junqueras: de les derrotes a la fórmula ancestral
-
Política
Radiografia d'un «estat paral·lel»: tenen futur els Països Catalans?
