A Barcelona, però, milers de persones s'han concentrat des de les set de la tarda als Jardinets de Gràcia convocats per l'esquerra independentista i els CDR. Una hora després de l'inici de la manifestació, el gruix dels concentrats ha començat a desplaçar-se Passeig de Gràcia avall. Simultàniament s'han produït protestes a Lleida, Tarragona, Girona, Vic i desenes de poblacions catalanes. El fet que una noia perdés ahir un ull per l'actuació dels Mossos ha encès els ànims dels manifestants en unes protestes que han acabat amb aldarulls, actes vandàlics contra botigues i un hotel i 29 detencions arreu del país.
A la capital, centenars de persones que protestaven s'han acabat desplaçant fins a Plaça Urquinaona -epicentre de les protestes contra la sentència del procés- i la situació ha derivat en enfrontaments entre la policia i els manifestants. A la crema de contenidors s'hi ha afegit el llançament d'objectes contra les furgones dels Mossos d'Esquadra, que s'han desplaçat a alta velocitat per dispersar les protestes.
[noticia]216104[/noticia]
Els Mossos han detingut 10 persones a Barcelona, una a Rambla Catalunya amb plaça Catalunya per atemptat contra agents de l'autoritat amb el llançament d'objectes; tres a plaça Catalunya per desordres públics; quatre a Bruc amb Casp, i dos a Bergara amb Pelai per rebentar un concessionari de cotxes a Diputació amb Gran Via. Se sumen als 12 detinguts a Lleida, els cinc a Girona -on els aldarulls s'han estès pel Barri Vell i han derivat en enfrontaments entre manifestants i policies- i dos detinguts més a Tarragona.
🔴 EN DIRECTE | Una brutal pluja d'objectes obliga un furgó dels Mossos a retrocedir al centre de Barcelona
— NacióDigital (@naciodigital) February 17, 2021
📹 @joan_obiols https://t.co/BaWJqFqbsV pic.twitter.com/xinZ49wLJv
L'entrada de la policia catalana ahir al matí a la Universitat de Lleida per empresonar a Hasél va desencadenar una onada d'indignació que es va estendre en molts punts del territori, amb avalots a Barcelona, Tarragona, Lleida, Girona i Reus. El balanç segons els Mossos d'Esquadra i el SEM va ser de 15 detinguts i 33 ferits, d'aquests, disset agents dels Mossos i dues noies amb ferides greus per l'impacte de projectils de foam, una en la zona de l'ull i l'altra prop de l'orella.
[noticia]216103[/noticia]
Els Mossos han tornat a disparar projectils de foam per dispersar els manifestants, que s'han anat desplaçant per bona part de l'Eixample. La participació no ha estat tan multitudinària com en les protestes contra la sentència, però s'han produït imatges similars als carrers del centre de Barcelona.
🔴 EN DIRECTE | Els manifestants llancen tota mena d'objectes contra els furgons dels Mossos, inclús una moto
— NacióDigital (@naciodigital) February 17, 2021
📹 @martiurgell https://t.co/BaWJqFqbsV pic.twitter.com/miCygfR7s4
Girona i Lleida també han estat escenari de molta tensió i aldarulls.
El paper dels Mossos🔴 EN DIRECTE | Agents de paisà, que es barregen entre la multitud, detenen diversos manifestants al centre de Barcelona
— NacióDigital (@naciodigital) February 17, 2021
📸 @CarlosBagliett3 https://t.co/BaWJqFqbsV pic.twitter.com/xZKwefZvGn
L'actuació dels Mossos ha estat criticada per Maria Sirvent de la CUP, que aquest matí en roda de premsa exigia la necessitat de "fer un gir de 180 graus en el model de seguretat d'aquest país i al departament d'Interior". També ha advertit que "el model de seguretat dificulta les negociacions", fent referència a la investidura i la formació del nou Govern. La CUP s'ha reunit aquesta tarda amb els negociadors d'ERC, primera trobada oficial des que hi va haver les eleccions del 14-F.
Per altra banda, el conseller d'Interior, Miquel Sàmper, ha comparegut en roda de premsa després d'una reunió amb els comandaments dels Mossos pels incidents d'ahir que han encès les alarmes a l'òrbita del cos policial i Interior. Sàmper ha dit que calia un estudi sobre la millora del model actual dels Mossos i dels protocols de seguretat davant el precedent que suposa l'atac a la Comissaria de Vic. Pel que fa als ferits ocasionats per l'actuació dels Mossos, el Conseller s'ha limitat a dir que "no té tota la informació necessària" i que ho valorarà més endavant.
El clima de mobilitzacions continua i des del grup de suport del raper fan una crida a través de les xarxes a seguir "organitzant la solidaritat activa", diuen que no s'aturaran fins a aconseguir la llibertat de Hasél i la resta de detinguts en el marc de les mobilitzacions.

Aldarulls a Barcelona per l'empresonament de Pablo Hasél. Foto: Martí Urgell
.jpg)
Aldarulls a Barcelona per l'empresonament de Pablo Hasél. Foto: Martí Urgell