«Els catalans, com els jueus»

"Com en el seu moment ho van ser els jueus, els catalans serem la nova cortina de fum per tapar la seva incapacitat" afirma el líder republicà

Publicat el 18 de gener de 2011 a les 19:16
Imatge del post de Joan Puigcercós.

Agressiva resposta del líder d'ERC, Joan Puigcercós a l'ofensiva d'harmonització de l'Estat central i a l'amenaça d'intervenció a les finances de la Generalitat. En un post al seu blog titulat " El boc expiatori", Puigcercós parteix d'una clara premissa històrica: "Els jueus van ser molt sovint la cortina de fum dels dèspotes, l’excusa sobre la qual es projectaven règims i actituds que avui qualificaríem de totalitàries i que pretenien amagar les fortunes dilapidades o la incapacitat d'una noblesa per treballar o fer rendir les seves terres". Feta la dissertació es pregunta: " Els catalans serem la nova cortina de fum per tapar la seva incapacitat secular per donar cobertura a l’economia productiva?". 

Segons Puigcercós, la història de persecució dels jueus ha estat la història de com un poble ha estat perseguit com un boc expiatori dels problemes dels tirants. Una situació que es mimetitza ara amb Catalunya, ja que segons el president d'ERC "Espanya fa fallida"."Després d'haver llançat milions" afegeix "després de la festa ve la ressaca i volen que la paguin els catalans".

"Tant els és, la seva incompetència ha fet estralls i ara necessiten algú en qui descarregar la impotència i tornar a l'esperit d'una Espanya secular, latent, disfressada d'ordre i modernitat" tanca l'escrit Puigcercós qui  assegura el desdeny no només per la font econòmica catalana sinó que tant els fa  “ si tens llengua pròpia o no, seguretat ciutadana o no, menystenint l'esforç inversor i capital en educació, sanitat i dependència”.