Els comuns denuncien que Junts integra a les seves llistes candidats "masclista i xenòfoba" més enllà de Josep Sort, que ocupava el número 65 de la candidatura. De fet, la cap de llista d'En Comú Podem, Jéssica Albiach, ha apuntat directament al número dos de Junts, Joan Canadell, de qui ha denunciat que manté una "línia sectària" que queda retratada en els seus missatges a través de les xarxes socials.
Els comuns, que arrencaran la campanya amb el lema "El canvi que Catalunya mereix", han tornat a insistit que no poden formar part d'un Govern on hi sigui Junts perquè no comparteixen ni el model econòmic i social ni comportaments "identitaris". Albiach ha insistit que aquest canvi que pretenen només serà possible si els comuns estan al Govern: "Nosaltres som la condició indispensable per fer polítiques d'esquerres des del Govern". La lectura que fan és que, a partir del 14-F, o es repeteix l'actual executiu "trencat" i que "no respon a les necessitats" de la ciutadania o bé s'inaugura un nou Govern amb presència dels comuns de segell progressista.
Sobre la dimissió de Salvador Illa com a ministre aquest dimarts per dedicar-se plenament a la campanya catalana, Albiach ha recordat que van insistir en què havia de fer el pas però que ara que ja està anunciat no en vol fer "polèmica". Tot i això, considera que se li ha d'exigir "transparència" i que faci balanç del seu pas per Sanitat. També ha considerat que el ministeri ha de "replantejar-se" el seu posicionament davant l'allau d'autonomies que reclamen mesures més estrictes per poder fer front a la tercera onada, com ara el toc de queda a les vuit del vespre.
[blockquote]Albiach: "No em puc imaginar un escenari en el qual les decisions d’un ministre responen a interessos electoralistes quan està en risc la salut"[/blockquote]
"No em puc imaginar un escenari en el qual les decisions d’un ministre responen a interessos electoralistes quan està en risc la salut", ha dit sobre el fet que fins ara s'hagin denegat aquestes restriccions. En tot cas, ha considerat que el confinament domiciliari és una mesura "molt extrema" que només s'ha d'aplicar en cas que sigui "estrictament necessari".
Sobre la logística del procés electoral durant la jornada del 14-F, Albiach ha defensat que seria "un error" que no poguessin votar les persones contagiades i en quarantena, pels quals s'ha reservat la franja de set a vuit del vespre. Caldrà, ha dit, el suport de les autoritats sanitàries per garantir el vot amb seguretat. En tot cas, els comuns han assegurat que confien en el dispositiu que ha estat dissenyat per la Generalitat.
Els comuns carreguen contra Junts per incloure perfils «xenòfobs» a les seves llistes
Albiach apunta que el número dos, Joan Canadell, també manté una "línia sectària" i reclama el vot per impulsar "el canvi" que Catalunya "mereix"
ARA A PORTADA
-
La tensió entre manifestants i Mossos a Montserrat obliga Felip VI a entrar per la porta de darrere Pep Martí i Vallverdú
-
«Montserrat serà sempre nostra»: tensió entre manifestants i Mossos per la visita de Felip VI Pep Martí i Vallverdú
-
L'altar i el tron: la «nova normalitat» de Montserrat amb la monarquia agita l'abadia Pep Martí i Vallverdú
-
Trump contradiu el Pentàgon i obre la porta a enderrocar el govern de l'Iran: «Per què no?» Marc Orts i Cussó
-
Pedro Sánchez no cedeix amb Trump i convenç l'OTAN per no arribar a un «innecessari» 5% del PIB en Defensa Víctor Rodrigo
Publicat el 25 de gener de 2021 a les 12:10
Actualitzat el 25 de gener de 2021 a les 17:02
Et pot interessar
-
Política Junts demana la compareixença de Parlon per «l'actuació desproporcionada» dels Mossos a Montserrat
-
Política Ábalos diu al Suprem que el dels àudios no és ell i Koldo es nega a declarar
-
Política Asens titlla de «vergonya» la visita dels reis d'Espanya a Montserrat: «Ofèn a la memòria republicana»
-
Política El Suprem descarta ajornar la declaració de Koldo García
-
Política El prior de Montserrat i el director de Seguretat comenten el dispositiu per la visita dels reis espanyols entre els turistes aliens
-
Política Membres d'entitats sobiranistes accedeixen amb normalitat a Montserrat perquè s'han allotjat en hotels a la zona