El número dos de Barcelona en Comú, Joan Subirats, ha agraït a Manuel Valls la seva "generositat" per la predisposició a investir alcaldessa Ada Colau però ha evitat fer més valoracions sobre qui estarà al capdavant de l’Ajuntament el pròxim mandat. El 15 de juny està previst que se celebri la sessió d’investidura i Subirats ha afirmat que “no és el moment” de parlar sobre qui serà el futur alcalde o alcaldessa.
Subirats s’ha expressat així després que aquest dimarts l’alcaldessa en funcions assegurés que “en cap cas" els comuns formaran part de cap operació que impliqui acords amb "formacions de dretes".
El número dos dels comuns ha desmentit les declaracions de l’alcaldable d’ERC, Ernest Maragall, que aquest dimecres ha assegurat que Colau està disposada a negociar un acord de govern en el qual el republicà sigui alcalde.
Subirats ha insistit que en aquest moment la prioritat de Barcelona en comú és aconseguir un acord de govern per continuar les polítiques iniciades durant aquest mandat. Un executiu d’esquerres i progressista que, pels comuns, ha de tenir una “base àmplia”. Dit d’una altra manera, que sumi Barcelona en Comú, el PSC i ERC.
En canvi, Subirats ha estat taxatiu a l’hora de valorar la intenció de Maragall per incloure Junts per Catalunya en les converses per formar govern. “No és cap mania persecutòria”, ha al·legat el número dos de Colau, que ha justificat el veto per la “trajectòria” política dels postconvergents.
També ha volgut excloure Valls d'aquestes negociacions. "No hem iniciat cap conversa ni pensem iniciar-ne cap amb Valls", ha afirmat.
Per tot plegat, Subirats ha mostrat optimisme sobre la possibilitat de constituir un govern municipal tripartit. "Ens agradaria pensar que no és impossible", ha dit. En els pròxims dies els comuns tenen previst seure a negociar amb l'alcaldable del PSC, Jaume Collboni.
Els comuns eviten rebutjar l’oferta de Valls però l’exclouen del diàleg per formar govern
El número dos de Barcelona en Comú, Joan Subirats, assegura que "no és el moment" de negociar qui serà l'alcalde, sinó d'acordar el full de ruta del futur executiu
ARA A PORTADA
-
Illa defensa la gestió de la pesta porcina i avisa l'oposició: «No ho acabarem en una setmana» Lluís Girona Boffi
-
Illa situa el 2026 com l'any de l'amnistia i el finançament singular Lluís Girona Boffi | Bernat Surroca Albet
-
-
Aena descarta la gestió catalana del Prat però s'obre a «ampliar l'espai de coordinació» amb el Govern Redacció
-
Santos Cerdán s'acull al seu dret a no declarar al Senat: «No soc cap corrupte i al final ho comprovaran» Redacció
Publicat el 29 de maig de 2019 a les 17:28
Et pot interessar
-
Política
ERC demana «lideratge» a Illa per la pesta porcina: «Governar no és només gestionar»
-
Política
Junts carrega contra Illa per la pesta porcina: "Va transmetre una imatge de nul·la confiança i seriositat"
-
Política
Unitat per fer què?
-
Política
Junts mou fitxa per propiciar un front unitari a Madrid
-
Política
La Moncloa treu ferro a la pressió dels socis i aparenta normalitat: «Queden dos anys de legislatura»
-
Política
El TC manté la inhabilitació a Turull, Junqueras, Romeva i Bassa mentre resol els recursos de l'amnistia
