Bé, aterroritzats deuen estar a Madrid després de la sessió d'ahir al Parlament de Catalunya. Els nostres il·lustres representants, després d'intenses negociacions, van tornar a votar un preàmbul de l'Estatut que, segons el Tribunal Constitucional, no cal liquidar perquè no serveix per a res. Bé, almenys van tenir la sort que el PP no va tenir prou vista com per votar-hi a favor i riure una mica.
D'aquesta manera, queda clar quin és el llistó de la unitat: el que accepti el PSOE. Ni més ni menys. Sabíem que el Parlament no aniria al davant de les reclamacions de més sobirania per a Catalunya i, ara, constatem que tampoc no hi anirà al darrere.
Així doncs, el dic de contenció més eficaç de l'Estat davant la crescuda de l'independentisme són els propis partits catalans, que eviten que mobilitzacions com la de fa una setmana tinguin alguna traducció política seriosa. El que passa és que els partits, per més que visquin en un món amb regles pròpies, no podran aïllar-se de qui els vota indefinidament.
ARA A PORTADA
-
-
-
Pacients de càncer: «Ha arribat un punt que ja no plorem la mort de les amigues de l'hospital» Natàlia Pinyol | Marc Orts i Cussó
-
La investigació contra el càncer a Catalunya, en 10 claus: de la immunoteràpia avançada a la prevenció Natàlia Pinyol | Marc Orts i Cussó
-
Ricky Rubio i Òscar Dalmau protagonitzen una emotiva conversa a La Marató parlant del càncer a les seves famílies Víctor Rodrigo
Publicat el 16 de juliol de 2010 a les 21:59
Et pot interessar
-
Política
La Moncloa s'encomana a la divina providència
-
Política
Divorci Puigdemont-PSOE: interlocutors damnificats per la fi del diàleg
-
Política
Poble Lliure proposa fer «foc nou» i refundar l'independentisme d'esquerres
-
Política
Sánchez descarta plegar i desafia els bisbes espanyols a presentar-se a les eleccions
-
Política
El nou president valencià enterra Mazón: «No va explicar la veritat»
-
Política
L’Església espanyola colla Sánchez: «Qüestió de confiança, moció de censura o eleccions»
