La manifestació neofeixista de Balsareny també ha comptat amb grups que no havien estat presents a les manifestacions de Manresa o el Pont de Vilomara. Concretament, una desena de Rebels d'Artés, els motards que també tenen presència a Solsona, han acompanyat la manifestació de suport a Raúl Macià pels carrers de Balsareny.
Els Rebels són un grup de motards, vells coneguts de la policial per la seva violència i la seva ideologia d'extrema dreta espanyolista. El 2013 varen protagonitzar una batalla campal contra els Pawnees MC de Terrassa al barri del Poble Nou de Manresa durant les seves festes. Els Mossos d'Esquadra van practicar quinze detencions entre els dos grups, i van requisar punys americans, armes blanques, porres extensibles i altres objectes contundents. Dos anys després, el jutge els va absoldre tots quinze.
El 2015, la Policia Nacional va detenir vuit membres dels Rebels acusats d'extorsions, coaccions, lesions, amenaces i grup organitzat. Segons la policia, se'ls acusava d'una pallissa a Madris on la víctima va resultar ferida greu.
En la seva ideologia són tradicionalistes, espanyolistes, cristians i etnicistes segons els valors que defensen en el seu ideari: "la nostra pàtria, creences religioses, la cultura a la que pertanyem, ideologia que professem i la família"
Els Rebels, els motards violents i etnicistes d'Artés, també eren a la manifestació de Balsareny
En la seva ideologia són tradicionalistes, espanyolistes, cristians i etnicistes
ARA A PORTADA
Publicat el 17 de febrer de 2018 a les 22:56
Et pot interessar
-
Política Junts porta al Congrés la proposta d'enduriment dels permisos de paternitat per als temporers migrants
-
Política L'error d'un diputat del PP permet que tiri endavant una proposta de Sumar per reformar l'acomiadament improcedent
-
Política El Suprem manté Santos Cerdán a la presó pel risc de destrucció de proves
-
Política Aena deixa el «gruix» de les inversions al Prat per a més enllà de 2031
-
Política El compromís d'Albiol amb el Pacte Nacional per la Llengua dura menys de 24 hores
-
Política Sánchez eleva el xoc amb Israel: la Fiscalia General de l’Estat investigarà el genocidi a Gaza