[plantillaeleccions23j]
Nova enquesta per a les eleccions del 23 de juliol, aquesta vegada desgranada per comunitats autònomes. El baròmetre de GAD3 publicat per Vocento augura que el PSC guanyaria els comicis espanyols a Catalunya, sumant tretze diputats. En segon lloc, quedaria Esquerra Republicana de Catalunya (ERC), amb nou escons aconseguits al Congrés. Molt a prop quedaria Junts, que n'aconseguiria vuit.
La darrera força independentista, la CUP, entraria a l'hemicicle amb només un escó. Sumar i PP sumarien set diputats cadascun i la ultradreta de Vox guanyaria representació catalana amb tres escons.
En altres comunitats, l'enquesta de Vocento determina resultats favorables per al PP a Andalusia, Aragó, Astúries, Balears, Cantàbria, les dues Castelles, al País Valencià, Extremadura, Galícia, Madrid, Múrcia, Navarra, La Rioja, Ceuta i Melilla. Els socialistes, a part de Catalunya, només aconseguirien la victòria per escons a les Illes Canàries. Al País Basc empatarien el PNV i Bildu amb 5 escons.
[plantillavirals]
Els socialistes guanyarien a Catalunya el 23-J i ERC quedaria en segon lloc, segons una nova enquesta
El nou baròmetre de GAD3 assegura que Junts sumaria vuit escons i la CUP aconseguiria entrar només amb un; a la resta de l'Estat, victòria contundent del PP a totes les comunitats menys Canàries i País Basc
ARA A PORTADA
Publicat el 08 de juliol de 2023 a les 20:15
Et pot interessar
-
Política Per què a la CUP li costa tant consolidar els lideratges?
-
Política Barcelona pressiona pel català: Collboni promet més places per aprendre'l i una bústia de queixes
-
Política Barcelona aclareix com farà pagar als turistes la taxa diària: un euro més cada any fins al 2029
-
Política Illa anuncia una nova oficina del Govern a Pequín
-
Política El PSOE troba la palanca que li faltava per erosionar Feijóo amb el cas Montoro
-
Política Què hi ha darrere la dimissió de Laia Estrada com a diputada de la CUP?