El PP català ha anunciat que aviat començarà una ofensiva pública per convèncer els ciutadans d'aquest país que el millor futur possible és continuar com a comunitat autònoma de règim comú. La campanya portarà per lema "Dret a saber", en confrontació directa amb el dret a decidir, i els que la preparen asseguren que servirà per contrarrestar "els tòpics de la Catalunya oficial".
És una magnífica notícia. Finalment, els partidaris de la Catalunya espanyola estan disposats a entrar en el debat i plantejar els arguments que, almenys des del seu punt de vista, posaran en qüestió els plantejaments del catalanisme majoritari. Espero que aquesta confrontació democràtica vagi deixant de banda la prohibició i l'amenaça que, fins ara, ha estat l'únic que s'ha deixat sentir des de l'espanyolisme, tant català com espanyol.
Implícitament, la campanya del Partit Popular ve a reconèixer que l'opinió pública catalana està -majoritàriament- molt allunyada dels tòpics de l'Espanya oficial, que són els únics que s'imposen per la força. Bona sort, doncs, en aquest debat que, a hores d'ara, és l'essencial. Perquè és evident que no ho tenen gens fàcil.
ARA A PORTADA
Publicat el
20 de maig de 2012 a
les 21:59
Et pot interessar
-
Política
Guia pràctica de les primàries de Junts a Barcelona
-
Política
Feijóo també vol l'amnistia
-
Política
Les exigències de Gabriel Rufián fan aflorar les tensions al grup d'ERC al Congrés
-
Política
«El Constitucional fa un ús polític dels temps amb l'amnistia»
-
Política
Espanya i Polònia festegen al Cercle davant l'«amenaça permanent» de Rússia i l'extrema dreta
-
Política El govern espanyol reactiva el finançament i convoca reunions bilaterals amb les autonomies
