Els vaixells que el Ministeri de l'Interior va noliejar per a l'operatiu "Copèrnic" tenir un cost de 26.626.997,9 euros. Els tres vaixells van ser el lloc on es van allotjar milers de policies i guàrdies civils desplaçats a Catalunya les setmanes prèvies i posteriors a l'1-O. Un dels que es va convertir en icona de la presència policial als ports de Barcelona i Tarragona va ser el vaixell del "Piolín" (era un creuen on hi havia dibuixos dels Looney Tunes). Concretament, el lloguer d'aquest creuer va costar 5.545885,06 euros, mentre que l'Azzura va tenir un cost de 8.557.950,41 euros i el més car va ser el Rhapsody, que va costar 12.513.163,41 euros.
El ministre de l'Interior, Juan Ignacio Zoido, ha desvetllat aquest dijous al Senat que el cost total de l'operatiu va ser de 87 milions d'euros. En el desglossament dels imports, destaca que el ministeri va destinar 43.339.372 euros a les dietes dels policies, tants dels que dormien als ferris com els que ho feien en hotels, apartaments o càmpings. Durant la seva compareixença a la comissió d'Interior al Senat, el titular d'Interior ha desvetllat el cost que va tenir l'operatiu "Copèrnic" (87.103.355,05 euros) i ha lamentat que és un cost "molt elevat" que hauran de pagar tots els espanyols "per culpa d'un Govern irresponsable".
A banda de la xifra global, també s'ha fet públic algun dels detalls dels imports. Per donar cabuda als centenars d'agents desplaçats (van ser, de manera estable 4.500 i els dies 30 de setembre i 1 i 2 d'octubre fins a 6.000) l'Estat va noliejar tres grans vaixells, que van atracar als ports de Barcelona i Tarragona. El cost d'aquests ferris i creuers ha superat els 26,6 MEUR.
A banda, també s'han destinat 43.339.372 euros a les dietes dels policies. Només per a donar-los de menjar, la partida supera els 10 milions d'euros (10.312.051,98 euros) i per també s'han destinat 6.304.542 euros a pagar habitacions d'hotel, apartament o càmpings per allotjar tots els policies que no s'estaven als vaixells. Dins d'aquesta partida de 43 MEUR, més de 26 milions d'euros són dietes dels agents que dormien als ferris. A banda d'aquestes quantitats, cal sumar d'altres complements i el cost del trasllat dels agents fins a Catalunya.
Els vaixells dels «Piolins» van costar 26,6 milions d'euros a l'Estat
Política
El Ministeri de l'Interior destina 43,3 milions d'euros a pagar dietes dels agents desplaçats a Catalunya per l'1-O
ARA A PORTADA
-
-
Política Els diputats díscols del Congrés: qui ha votat més cops diferent del seu partit? Lluís Girona Boffi | Roger Tugas Vilardell
-
-
Política «Cal anar al Congrés a trencar els acords de pacificació de Junts i ERC» Lluís Girona Boffi
-
Política ERC, soci fiable de Sánchez: suport al 96% de les iniciatives del govern espanyol Lluís Girona Boffi | Roger Tugas Vilardell
Publicat el
18 de gener de 2018 a
les 19:54
Et pot interessar
-
Política
Sánchez promet blindar les pensions a la Constitució: «La frontera entre l'avenç i la involució és el vot»
-
Política
Colau dispara contra el PSOE: «Li tremolen les cames davant les elits»
-
Política
La Casa Macià de Prats de Molló obre portes en el centenari de la insurrecció i amb la presència de Pujol, Puigdemont i Aragonès
-
Política
Rufián i Junqueras entren al xoc amb PSC i Junts: «No es mereixen el vostre vot»
-
Política Albiol no dubta a governar amb Vox: «No em cauen els anells»
-
Política
ERC dona el tret de sortida a la campanya des de Badalona
