Nova convocatòria electoral aquest 2023 i, per tant, noves meses electorals per confeccionar. Des del 22 de juny i fins al 28 de juny, els governs municipals de tot l'Estat van confeccionar les llistes de tots aquells que hauran de ser presidents, vocals i substituts de meses pels comicis del 23 de juliol. Formar-ne part sempre ha estat una preocupació per a moltes persones, especialment les d'enguany, previstes per a les vacances d'estiu per a milers de ciutadans, pel qual molts es van sentir alleugerits quan van comprovar que no els havia arribat la convocatòria. Ara, però, cal tornar a estar alerta.
Aquest divendres, el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya ha informat que l'allau d'al·legacions a les juntes electorals arran de la coincidència dels comicis i les vacances ha provocat que sigui necessari un nou sorteig per reemplaçar les persones eximides. Per això, fins al divendres anterior a les eleccions, amb només dos dies de marge, serà possible rebre la convocatòria que obligui a presentar-se al col·legi electoral.
[noticiadiari]2/259438[/noticiadiari]
A més, els que han demanat el vot per correu no queden alliberats de formar part d'una mesa electoral del 23 de juliol. Per això mateix, cal estar atents a la publicació de les llistes, a les bústies o a l'arribada de notificacions de Correus per saber si has estat escollit o no. L'excepcionalitat d'aquests comicis permet que totes aquelles persones que hagin contractat un viatge abans del 30 de maig puguin evitar formar part d'una mesa.
[plantillavirals]
Encara no t'has estalviat ser en una mesa electoral: l'allau d'al·legacions obliga a fer nous sortejos
El Tribunal Superior de Justícia informa que és possible rebre la convocatòria fins al divendres anterior als comicis
ARA A PORTADA
Publicat el 14 de juliol de 2023 a les 15:44
Actualitzat el 14 de juliol de 2023 a les 18:05
Et pot interessar
-
Política
Extremadura celebrarà eleccions anticipades el pròxim 21 de desembre
-
Política
Com funcionarà la unitat antidesnonaments que han pactat crear Illa i els Comuns?
-
Política
El Govern s'emmiralla en Estònia per augmentar la digitalització dels serveis públics a Catalunya
-
Política
Carles Puigdemont trenca amb Pedro Sánchez
-
Política
Demanen eliminar el nom de Joan Carles I dels carrers i places de l'Estat per la llei de memòria democràtica
-
Política
Els Comuns avisen Junts que seria un «error» i un «enorme retrocés» facilitar un govern PP-Vox
