ERC encara setmana sotmesa a una olla a pressió per la reforma laboral, que pot marcar un canvi de paradigma en les aliances de la legislatura espanyola. Tant els socialistes com Podem, així com els sindicats majoritaris, emplacen els republicans a donar suposat al pacte forjat per Yolanda Díaz amb els agents socials, patronal inclosa. Però els d'Oriol Junqueras es mantenen en el vot contrari perquè consideren que la reforma es queda "molt curta" i només "maquilla" la del PP.
"Qui comet l'error és el govern espanyol, que no la vol millorar i impedeix el marge de negociació", ha denunciat la secretària general adjunta d'ERC, Marta Vilalta. Precisament aquest dilluns, el líder de CCOO a Catalunya, Javier Pacheco, ha advertit en una entrevista a Ràdio 4 de l'"error radical" que cometran els republicans si no avalen la reforma. Vilalta, però, ha esquivat entrar en xoc amb els sindicats majoritaris, amb qui ha dit que continuen en converses de la mateixa manera que ho fa amb altres agents socials que no donen suport a la modificació proposada per considerar-la insuficient.
La dirigent republicana ha acusat el govern de l'Estat de "no voler-se moure" malgrat que hi ha marge per fer-ho i ha afegit que seran el PSOE i Podem els que hauran d'explicar a la ciutadania per què hi renuncien. De fet, ha acusat la coalició de sentir-se ara "còmodes" amb lleis que a l'inici de la legislatura va dir que tombarien, com ara la llei mordassa i la mateixa reforma laboral del PP, contra la qual, ha recordat Vilalta, es van manifestar de la mà de comuns i el PSC.
Vilalta ha reconegut que, si l'acord no es produeix i el govern espanyol "prefereix" el suport de la dreta perquè així no ha de modificar la reforma, s'obrirà un nou escenari en què les relacions i les confiances, així com la possibilitat de teixir acords, quedaran "afectades". La vicepresidenta Yolanda Díaz té previst intensificar els contactes amb els republicans aquesta setmana per tal d'intentar canviar el no d'ERC, mentre que el PSOE ja fa dies que té converses obertes amb Inés Arrimadas.
[h3]"Excuses" per no fixar data a la taula de negociació[/h3]
Els de Junqueras han fet extensives les crítiques al fet que no es fixi una data per a la taula de negociació, situació que han atribuït a les "excuses" a les quals s'acull la Moncloa per ajornar la resolució del conflicte. Un cop més, han acusat el govern espanyol de no tenir proposta per a Catalunya, una situació que, segons Vilalta, els "inhabilita" com a eina útil per resoldre el conflicte territorial.
També ha lamentat que des del govern espanyol es defensi aplicar la sentència que obliga a un 25% de castellà a les escoles. "No té cap sentit que el govern de l'Estat vulgui fer aplicar una sentència que sustenta en la llei Wert, que ja no és vigent", ha afirmat Vilalta, que ha afegit que l'educació "va d'aprenentatges i no de percentatges".
ERC avisa el govern espanyol de l'«error» de no voler millorar la reforma laboral
Política
Els republicans responen a l'ofensiva de crítiques i mantenen que la proposta "es queda curta" perquè només "maquilla" la del PP
- La secretària general adjunta d'ERC, Marta Vilalta, en roda de premsa -
- Gerard Magrinyà
ARA A PORTADA
-
-
Política Anna Navarro, la gran aposta de Puigdemont a les últimes eleccions, deixa el Parlament Oriol March
-
Energia Catalunya, molt lluny de la sobirania elèctrica: el 84% del consum depèn de l'exterior Arnau Urgell i Vidal
-
Energia El Govern intenta tranquil·litzar els ajuntaments amb el polèmic pla de renovables Arnau Urgell i Vidal
-
Ciutats Com funciona el Pla Auto+? Les claus de les noves ajudes de fins a 5.000 euros per comprar un vehicle elèctric Pau Espí Solé
Publicat el
24 de gener de 2022 a
les 13:07
Et pot interessar
-
Política
Manifestació independentista de la Diada 2026: recorreguts i horaris a Barcelona, Girona i Amposta
-
Política El Suprem avala la destrucció d'urnes de l'1-O i en qüestiona el valor històric
-
Política
L'empresari Julio Martínez no aclareix el paper de Zapatero en el rescat de Plus Ultra
-
Política
El president del Constitucional celebra l'aval europeu a l'amnistia davant Felip VI
-
Política
El Parlament rebutja mantenir la policia espanyola a la comissaria de Via Laietana
-
Política
L'entrada dels Mossos a ports i aeroports s'ajorna sense data
