"Esquerra ha obtingut els millors resultats de la història en unes eleccions espanyoles". Així ha començat Gabriel Rufián la seva compareixença, quan el percentatge escrutat ja superava el 90%. Amb 9 diputats al congrés espanyol, ERC ha triplicat els resultats del 2011 i es respira una alegria mesurada al Born Centre Cultural enmig de bastants "enhorabona". La segona posició a Catalunya, per darrera de En Comú Podem, ha estat ben rebuda pels dirigents republicans tot i que en alguns moments de la campanya havien aspirat a imposar-se al Principat.
"Felicitats a Podem", ha prosseguit el cap de llista, per reiterar la seva invitació a la força de la "nova política" a sumar-se al procés sobiranista català. "Els esperem a partir de ja, el canvi i la revolució és aquí i ara, i es diu procés d'autodeterminació de Catalunya", ha declarat.
Per la seva banda, Joan Tardà, que repetirà legislatura a la cambra baixa espanyola, ha celebrat que tant el règim del 78 com el bipartidisme s'hagin "esberlat". A part d'això, el veterà diputat ha reconegut que "una part de l'independentisme no ha anat a votar", tal vegada "perquè ja ens considerem desconnectats".
Segons Tardà, un altre fragment del vot sobiranista hauria anat cap a "organitzacions polítiques que defensen, per primera vegada, el dret a decidir", referint-se a En Comú Podem, i ha alertat que difícilment PP, PSOE i C's acceptaran un referèndum. Amb tot, s'ha alegrat que el sobiranisme hagi obtingut més diputats que l'unionisme.
"El 20-D la majoria independentista del Parlament"
Finalment, ha pres la paraula el president d'ERC, Oriol Junqueras, qui ha considerat que els resultats del 20-D ratifiquen "la majoria independentista del Parlament". Una majoria, que segons ha dit, aviat "es traduirà en un acord de govern". Sobre els resultats, ha celebrat que si abans només hi havia 3 diputats netament independentistes, ara n'hi ha 17.
Junqueras ha reiterat la invitació de Rufián a la candidatura encapçalada per Xavier Domènech a fer "el referèndum que sí que és viable" i que "sí que serveix": el d'aprovació de la constitució de la república catalana. Tanmateix, el president dels republicans ha reservat una advertència pel final, assegurant que els 122 diputats del PP suposen una "minoria de bloqueig" a la reforma de la constitució. "El canvi de model a Espanya és inviable", ha sentenciat.
ERC bat rècord històric i convida En Comú Podem a sumar-se al procés sobiranista
Política
Joan Tardà reconeix que part del vot sobiranista ha anat a l'abstenció o a la candidatura encapçalada per Xavier Domènech | Oriol Junqueras adverteix que el PP exercirà de "minoria de bloqueig" a una reforma constitucional
ARA A PORTADA
-
Societat La destitució de la número dos de Niubó cronifica Educació com la pedra a la sabata del Govern Gerard Mira
-
-
Política Sánchez descarta la participació del Marroc en la crisi de Ceuta i n'elogia la «cooperació» Oriol March
-
-
Política Junqueras exigeix a Sánchez que actuï a Ceuta i avisa: «Catalunya no pot acollir infinitament» Gerard Mira | Marc Orts i Cussó
Publicat el
20 de desembre de 2015 a
les 23:05
Et pot interessar
-
Política
Dimiteix Tomás Carrión, número dos de Núria Parlon a Interior
-
Política
ERC avisa que la destitució de la secretària general d'Educació no resol el problema: «El repte és més profund»
-
Política
Catalunya davant l’ampliació de la Unió Europea
-
Política
Ceuta: invasió, crisi humanitària o supremacisme?
-
Política
El govern espanyol activa un pla d'emergència de 165 milions per a Ceuta
-
Política
Junqueras diu a Illa que hi ha decisions a Educació que es poden prendre «demà mateix»: «Només cal voluntat política»
