El grup d'ERC al consistori de Barcelona impulsarà la celebració d'un ple extraordinari per exigir al govern del consistori (comuns en coalició amb el PSC) que es posicioni sobre el Catalangate i pressioni perquè es faci una comissió d'investigació pública al Congrés dels Diputats, a banda de la comissió de secrets oficials que ha anunciat Bolaños aquest migdia.
[noticiadiari]2/233452[/noticiadiari]
Són dos els regidors republicans i caps de grup que han estat víctimes d’espionatge amb el programa Pegasus a l'Ajuntament, Ernest Maragall i Elsa Artadi. El grup considera "imprescindible" que el consistori es "comprometi a protegir els drets de les persones espiades, donant suport a les iniciatives jurídiques que s’obrin" i "prengui partit en defensa de la democràcia", no només per les Maragall i Artadi, diuen, sinó també pel conjunt de membres de la societat civil catalana afectats entre els quals es troben activistes, periodistes o advocats.
En aquesta línia, al plenari també es demanarà la condemna de l’espionatge, la solidaritat amb les víctimes i la reclamació a l'Estat perquè adopti "les mesures necessàries per erradicar aquest tipus de pràctiques antidemocràtiques", que entenen que simbolitzen la "persecució" per defensar un projecte polític.
"Estem convençuts que el conjunt de grups, si es defineixen com a forces democràtiques, s’hauran de posicionar contra la vulneració de drets fonamentals”, ha explicat Ernest Maragall, que fa dos anys ja va veure com es destapaven els primers casos del Catalangate. Aleshores, ell també era un dels afectats i aleshores, també, va proposar crear una comissió d’investigació, però al Parlament de Catalunya. En aquell moment, va quedar bloquejada. Ara, tirarà endavant, però sense el suport del PSC, el partit al qual s'espera obligar a fer que prengui partit. Per la part dels comuns, en canvi, no s'espera resistència. L'alcaldessa Ada Colau ja ha demanat que es donin "explicacions fins al final".
[plantillacatalangate]
ERC demana un ple extraordinari a l'Ajuntament per obligar el PSC a posicionar-se sobre el «Catalangate»
Política
Fins ara, el partit que lidera Salvador Illa ha evitat prendre partit en l'assumpte, mentre que Colau ha demanat "explicacions fins al final"
- ERC també vol fer pressió perquè es faci una comissió d'investigació pública al Congrés -
- ACN
ARA A PORTADA
Publicat el
24 d’abril de 2022 a
les 18:50
Et pot interessar
-
Política
Junts torna a reclamar les competències d’immigració: «Quan a Ceuta s’esternuda, Catalunya es constipa»
-
Política
Dos anys de president Illa
-
Política
El govern espanyol reforça l'acollida de migrants i evita el xoc amb el govern de Ceuta
-
Política
El president de Ceuta llança un ultimàtum a Pedro Sánchez per la crisi migratòria
-
Política
Illa defensa la «democràcia» davant «l'odi i la barbàrie» en l'aniversari del 17-A
-
Política
Nou anys dels atemptats del 17-A sense conclusions fermes de la investigació al Congrés
