El grup d'ERC al consistori de Barcelona impulsarà la celebració d'un ple extraordinari per exigir al govern del consistori (comuns en coalició amb el PSC) que es posicioni sobre el Catalangate i pressioni perquè es faci una comissió d'investigació pública al Congrés dels Diputats, a banda de la comissió de secrets oficials que ha anunciat Bolaños aquest migdia.
[noticiadiari]2/233452[/noticiadiari]
Són dos els regidors republicans i caps de grup que han estat víctimes d’espionatge amb el programa Pegasus a l'Ajuntament, Ernest Maragall i Elsa Artadi. El grup considera "imprescindible" que el consistori es "comprometi a protegir els drets de les persones espiades, donant suport a les iniciatives jurídiques que s’obrin" i "prengui partit en defensa de la democràcia", no només per les Maragall i Artadi, diuen, sinó també pel conjunt de membres de la societat civil catalana afectats entre els quals es troben activistes, periodistes o advocats.
En aquesta línia, al plenari també es demanarà la condemna de l’espionatge, la solidaritat amb les víctimes i la reclamació a l'Estat perquè adopti "les mesures necessàries per erradicar aquest tipus de pràctiques antidemocràtiques", que entenen que simbolitzen la "persecució" per defensar un projecte polític.
"Estem convençuts que el conjunt de grups, si es defineixen com a forces democràtiques, s’hauran de posicionar contra la vulneració de drets fonamentals”, ha explicat Ernest Maragall, que fa dos anys ja va veure com es destapaven els primers casos del Catalangate. Aleshores, ell també era un dels afectats i aleshores, també, va proposar crear una comissió d’investigació, però al Parlament de Catalunya. En aquell moment, va quedar bloquejada. Ara, tirarà endavant, però sense el suport del PSC, el partit al qual s'espera obligar a fer que prengui partit. Per la part dels comuns, en canvi, no s'espera resistència. L'alcaldessa Ada Colau ja ha demanat que es donin "explicacions fins al final".
[plantillacatalangate]
ERC demana un ple extraordinari a l'Ajuntament per obligar el PSC a posicionar-se sobre el «Catalangate»
Fins ara, el partit que lidera Salvador Illa ha evitat prendre partit en l'assumpte, mentre que Colau ha demanat "explicacions fins al final"

- ERC també vol fer pressió perquè es faci una comissió d'investigació pública al Congrés -
- ACN
ARA A PORTADA
-
«Ens vam casar quan es va legalitzar el matrimoni igualitari perquè hem de fer servir els drets que conquerim» Marc Orts i Cussó
-
És una onada de calor? Aquestes són les condicions del Meteocat per decretar-la Arnau Urgell i Vidal
-
-
-
L'Aragó demana l'execució forçosa del trasllat de les obres de Sixena en un termini de set mesos Redacció
Publicat el 24 d’abril de 2022 a les 18:50
Et pot interessar
-
Política El Suprem rebutja retransmetre en directe de la declaració de Santos Cerdán
-
Política La família de Guillem Agulló demana a Illa que li retorni el Premi després de relegar-lo
-
Política Puigdemont afirma que l'amnistia és una conquesta perquè reverteix part de la repressió però avisa que és insuficient
-
Política ERC, Comuns i CUP demanen bloquejar un vaixell amb material per a armes israelianes
-
Política Collboni, sobre l'ampliació de l'aeroport: «Nosaltres mengem de ser una ciutat internacional»
-
Política Fre a l'arribada de les pistoles Taser a Barcelona: el PSC i el PP es queden sols