ERC diu ara que intentarà l'acord per a les europees fins l'últim minut

Els republicans demanen a ICV que "recapaciti" i avisen que aniran a la reunió de dilluns | CiU respira

Publicat el 28 de febrer de 2014 a les 17:06
El rebombori generat aquest matí pel secretari d'Internacional d'ERC, Jordi Solé, en descartar un punt comú del programa electoral a les europees dels partits sobiranistes en defensa de la consulta ha baixat de decibels. De fet, ERC ha matisat aquesta tarda la seva contundpència en donar per mort un virtual acord i ha apuntat que treballà fins el darrer minut per tancar un acord.
 
Hores després d'assegurar que "no tindria sentit" un acord si ICV no s'hi suma", Solé ha rectificat i ha insistit que ERC "treballarà" per assolir l'acord. Així, els republicans han anunciat que assitiran a la reunió convocada per l'ANC el proper dilluns per mantenir "la posició de posar el màxim de fàcil les coses per tal que ningú tingui cap excusa per evitar l'acció conjunta de les forces polítiques partidàries del dret a decidir acordin la unitat d'acció al Parlament europeu per defensar la consulta del 9N".
 
Tot un avís a ICV que aquest matí insistia en el seu nul interès a signar un acord conjunt. En aquest sentit, Solé, a través d'un comunicat ha demanat als ecosocialistes que "recapacitin" i "atenguin la petició d'entitats sobiranistes com Òmnium o l'ANC".
 
Per la seva banda, fonts de CiU, que havien evitat reaccionar a la decisió d'ERC de no continuar treballant pel pacte, han rebut amb alleujament la rectificació dels republicans. CiU també participarà amb el mateix ànim a la trobada de dilluns.