[municipalsinformacional2]
"Esborrarem la petja de Franco". Amb aquestes paraules el candidat d'ERC a Barcelona, Ernest Maragall, ha tornat a exigir que la comissaria de Via Laietana sigui un centre de memòria històrica. En un contacte amb la premsa davant l'edifici, aquest dijous a la tarda, Maragall ha afegit que la comissaria ha de deixar de ser "imatge de l'acció policial, la tortura i el dolor" per a tanta ciutadania, a més de "símbol de repressió i opressió".
A Maragall l'ha acompanyat el líder d'ERC a Madrid i candidat a Santa Coloma de Gramenet, Gabriel Rufián, que ha assegurat que el cap de llista de Junts a Barcelona, Xavier Trias, vol governar "per salvar un partit", i que, en canvi, Maragall ho vol fer per "salvar la ciutat". Maragall ha reclamat una "mínima dignitat democràtica" a qui tingui responsabilitats al capdavant de les institucions de l'Estat per modificar el sentit de la comissaria.
[noticiadiari]2/253372[/noticiadiari]
Així mateix, Rufián ha apuntat que l'alcaldessa de Barcelona i candidata de Barcelona en Comú, Ada Colau, "no ha fet res" per canviar la comissaria. El líder republicà a Madrid ha recordat que, en aquesta comissaria, la Gestapo ensenyava tàctiques i tècniques de tortura i agressió a la policia secreta del franquisme.
ERC exigeix que la comissaria de Via Laietana sigui un centre de memòria històrica
Maragall, Rufián i Capella demanen "esborrar la petja de Franco" i critiquen que Colau "no ha fet res" per canviar el paper de l'edifici
ARA A PORTADA
Publicat el 13 d’abril de 2023 a les 21:22
Et pot interessar
-
Política
Illa reivindica la democràcia 50 anys després de la mort de Franco: “Cal defensar-la i exercir-la cada dia”
-
Política
La fi del cagaelàstics
-
Política
L'esquerra plurinacional intenta fixar per llei que el català sigui requisit a la justícia
-
Política
Els pressupostos de Barcelona tornen a complicar-se: BComú demana temps, Collboni manté l'accelerador
-
Política
De la Fundació José Antonio a la Blas Piñar: les associacions franquistes que continuen operant
-
Política
La Fiscalia demana 24 anys de presó per a Ábalos per corrupció
