ERC i el PSOE han pactat la reforma del reglament del Congrés que permetrà utilitzar el català i les llengües oficials diferents del castellà a l'Estat a la cambra baixa espanyola, segons ha avançat El Periódico i han confirmat a l'ACN fonts dels republicans.
[noticiadiari]2/261698[/noticiadiari]
La proposta de modificació es registrarà aquesta setmana i, si tira endavant, permetrà que català, basc i gallec es puguin fer servir a les sessions plenàries, les comissions i el registre escrit d'iniciatives parlamentàries. En aquest últim cas, els textos s'hauran d'acompanyar de la versió en castellà, tal com passarà al Butlletí Oficial de les Corts. Aquest dimecres els set diputats de Junts també han estat al Congrés i previsiblement s'han reunit amb la presidenta, Francina Armengol.
Des del PSOE no s'ha volgut confirmar si s'ha pactat la reforma amb ERC o no, i simplement s'han limitat a dir que s'està treballant en un esborrany tal com ja s'havia anunciat. Fonts de l'entorn d'Armengol han explicat que la presidenta del Congrés manté aquests dies converses de caràcter ordinari amb tots els grups parlamentaris.
L'agenda de les converses inclou els temes d'interès de cada grup i els que són prioritaris per a la màxima responsable de la cambra baixa de cara a aquesta legislatura. Inclou des de temes d'igualtat fins a qüestions relacionades amb la transició energètica i la sostenibilitat. En aquest context les mateixes fonts han assegurat que el tema de les llengües "òbviament, és una prioritat".
ERC i el PSOE pacten la reforma del reglament del Congrés per permetre l'ús del català
Política
La modificació permetrà que, juntament amb el basc i gallec, es pugui fer servir a les sessions plenàries, les comissions i el registre escrit d'iniciatives parlamentàries
- Rufián i Sánchez saludant-se al Congrés dels Diputats -
- ACN
ARA A PORTADA
-
-
Societat L'incendi de l'Anoia crema 150 hectàrees i obliga a confinar 33.000 persones Pau Espí Solé | Laura Domingo
-
Societat Nou incendi forestal a Catalunya: 34 dotacions i set urbanitzacions confinades al Vallès Occidental Gerard Mira
-
Societat L'incendi a la Catalunya Nord, descontrolat: 10.000 desallotjats, 5.000 hectàrees cremades i 16 ferits Redacció
Publicat el
30 d’agost de 2023 a
les 19:43
Et pot interessar
-
Política
Begoña Gómez podrà anar a la graduació de la filla a Londres, però no a la cimera de l'OTAN a Turquia
-
Política
ERC negocia amb l'Estat un marge de despesa de 500 milions més per a Catalunya
-
Política
El Consell de Política Fiscal i Financera per aprovar el nou finançament serà el 29 de juliol
-
Política
Carmen Cabezas desvincula Argimon del retard en les vacunes dels policies espanyols
-
Política
Junts crida a aprofitar l'«oportunitat històrica» de tenir el concert econòmic
-
Política
Nova petició de Junqueras a Sánchez: més marge de despesa per a Catalunya
