L'expresident del Fons Català de Cooperació al Desenvolupament, Teo Romero, investigat per desviar fons públics, ho té difícil per continuar com si res a la vicepresidència de l'entitat municipalista de cooperació amb el Tercer Món. Tant des d'ICV, dissabte, com des d'ERC, avui, se'n demana la dimissió, perquè el fet que s'hagi limitat a apartar-se "temporalment" del càrrec de vicepresident "genera confusió i allarga la situació d'interinitat", en paraules dels republicans.
Romero va decidir cessar de manera temporal com a vicepresident a l'assemblea general que l'entitat va organitzar el 28 d'abril, "delegant les seves funcions executives en l'Ajuntament de Sant Boi", explica ERC en un comunicat. Des del seu punt de vista, "la delegació ha esdevingut un pedaç i no una solució definitiva".
Els ecosocialistes, al seu torn, consideren que la institució ha entrat en "una crisi institucional insostenible" i en "una situació de provisionalitat que lesiona greument la imatge del Fons". Per tot plegat, reclamen que el relleu de Romero tingui lloc "com més aviat, millor".
Així mateix, el parit d'Oriol Junqueras també reclama una assemblea general extraordinària que serveixi per rellevar Romero, alhora que també creu que hauria de servir "per comunicar a l'opinió pública i als ens locals socis el rebuig de la cooperació municipalista a aquest cas de males pràctiques en el presumpte mal ús de fons públics".
ERC i ICV volen el cap de Teo Romero
Denuncien "males pràctiques" de l'expresident del Fons Català de Cooperació | Insten al PSC a rellevar-l'ho "com més aviat millor"
ARA A PORTADA
-
L'altra cara de Sixena: el retorn de les obres s'impregna d'entitats catalanòfobes Lluís Girona Boffi
-
-
-
El desig de la pregonera Emma Vilarasau per la Mercè: jutjar Netanyahu, trencar amb Israel David Cobo
-
Collboni reforça l'alcaldia per la fragmentació de l'oposició, segons una enquesta d'«El Periódico» Marc Orts i Cussó
Publicat el 10 de juny de 2014 a les 17:28
Et pot interessar
-
Política Begoña Gómez s'enfronta a un possible judici amb jurat popular
-
Política El Govern presentarà una nova estratègia per ampliar la presència catalana a Amèrica Llatina
-
Política Carlos Mazón atia l'anticatalanisme a les portes del primer aniversari de la dana
-
Política El fracàs del traspàs de la immigració fa evidents els límits del pacte Puigdemont-PSOE
-
Política El PSOE rebaixa l'acord amb Junts sobre la immigració i acusa el PP de bloquejar: «Hi voten en contra perquè estan a l'oposició»
-
Política El Govern preveu avançar abans en els pressupostos que en el finançament