L'expresident del Fons Català de Cooperació al Desenvolupament, Teo Romero, investigat per desviar fons públics, ho té difícil per continuar com si res a la vicepresidència de l'entitat municipalista de cooperació amb el Tercer Món. Tant des d'ICV, dissabte, com des d'ERC, avui, se'n demana la dimissió, perquè el fet que s'hagi limitat a apartar-se "temporalment" del càrrec de vicepresident "genera confusió i allarga la situació d'interinitat", en paraules dels republicans.
Romero va decidir cessar de manera temporal com a vicepresident a l'assemblea general que l'entitat va organitzar el 28 d'abril, "delegant les seves funcions executives en l'Ajuntament de Sant Boi", explica ERC en un comunicat. Des del seu punt de vista, "la delegació ha esdevingut un pedaç i no una solució definitiva".
Els ecosocialistes, al seu torn, consideren que la institució ha entrat en "una crisi institucional insostenible" i en "una situació de provisionalitat que lesiona greument la imatge del Fons". Per tot plegat, reclamen que el relleu de Romero tingui lloc "com més aviat, millor".
Així mateix, el parit d'Oriol Junqueras també reclama una assemblea general extraordinària que serveixi per rellevar Romero, alhora que també creu que hauria de servir "per comunicar a l'opinió pública i als ens locals socis el rebuig de la cooperació municipalista a aquest cas de males pràctiques en el presumpte mal ús de fons públics".
ERC i ICV volen el cap de Teo Romero
Política
Denuncien "males pràctiques" de l'expresident del Fons Català de Cooperació | Insten al PSC a rellevar-l'ho "com més aviat millor"
ARA A PORTADA
-
-
-
Societat «Les elits encara pensen que la recerca és finançament, quan és talent i regulació» Pep Martí i Vallverdú
-
Economia «El que volem veure és el pla d'infraestructures que prepara el Govern» Pep Martí i Vallverdú
-
Política «Fins que no tinguem una dreta nacional, la dialèctica política serà pobra» Pep Martí i Vallverdú
Publicat el
10 de juny de 2014 a
les 17:28
Et pot interessar
-
Política
Les famílies, dic de contenció davant dels embats del PP i Vox a la llengua als Països Catalans
-
Política
Operació per blindar la pluralitat del Congrés abans de la tempesta ultra
-
Política
Les assignatures que el Parlament ha deixat per setembre
-
Política
L'incendi de la Vall d'Uixó no revifa la flama de la indignació
-
Política
La Fiscalia investiga l'exnúmero dos d'Empresa del govern d'Aragonès
-
Política
Calama rectifica i admet parcialment la petició de nul·litat de Zapatero
