ERC no dóna credibilitat a les ofertes que teòricament està preparant Mariano Rajoy ni a les reunions secretes que revela el delegat del govern espanyol a Catalunya, Enric Millo. Així, el portaveu del partit, Sergi Sabrià, ha assegurat aquest dilluns que l'operació diàleg i l'operació pastanaga no han "existit mai, mentre que de l'operació Catalunya sí que hi ha proves". Així, ha lamentat que l'Estat vulgui "canviar els incompliments del govern espanyol per la renúncia a les urnes" i, en la línia d'Oriol Junqueras, ha asseverat: "No renunciarem a les urnes!".
D'aquesta manera, ha subratllat que hi ha un "Govern conjurat a tirar endavant" el referèndum i "un mandat democràtic vinculant". "Tenim clara quina és la nostra feina", ha subratllat, ja que "el referèndum no és bescanviable per a res". Tot i això, ha admès que "hi ha diàleg entre consellers, però d'una proposta de superar la situació actual a canvi de renunciar al referèndum no en tenim constància", cosa que "no treu que es puguin parlar de polítiques sectorials".
Pel que fa a la comissió d'investigació sobre l'"operació Catalunya" que impulsarà Junts pel Sí, Sabrià ha apuntat que ja han parlat amb altres grups per sumar nous suports a la proposta, sobretot per part de Catalunya Sí que es Pot i la CUP, dels qual considera "que les respostes només poden ser positives". Així, ha defensat que es creï una comissió al Parlament, a banda de la del Congrés, per "fer-ho des del punt de vista català, amb les majories d'aquí".
ERC ironitza sobre les ofertes de l'Estat: «L'operació pastanaga no ha existit mai»
Sabrià rebutja renunciar al referèndum a canvi d'una proposta del govern espanyol i nega que hi hagi converses secretes, per bé que admet que això no treu que els consellers tractin qüestions sectorials
Ara a portada
Publicat el 20 de febrer de 2017 a les 13:20
Actualitzat el 20 de febrer de 2017 a les 13:30
Et pot interessar
-
Política Vox, un any després del 12-M: consolidació sota la partitura de Trump
-
Política El govern espanyol separa en la investigació de les causes de l'apagada el sistema elèctric i la ciberseguretat
-
Política Junts es planteja presentar una esmena a la totalitat a la reducció de la jornada laboral al Congrés
-
Política Els Comuns, un any després del 12-M: defensors de l'habitatge amb una aritmètica a favor