ERC no dóna credibilitat a les ofertes que teòricament està preparant Mariano Rajoy ni a les reunions secretes que revela el delegat del govern espanyol a Catalunya, Enric Millo. Així, el portaveu del partit, Sergi Sabrià, ha assegurat aquest dilluns que l'operació diàleg i l'operació pastanaga no han "existit mai, mentre que de l'operació Catalunya sí que hi ha proves". Així, ha lamentat que l'Estat vulgui "canviar els incompliments del govern espanyol per la renúncia a les urnes" i, en la línia d'Oriol Junqueras, ha asseverat: "No renunciarem a les urnes!".
D'aquesta manera, ha subratllat que hi ha un "Govern conjurat a tirar endavant" el referèndum i "un mandat democràtic vinculant". "Tenim clara quina és la nostra feina", ha subratllat, ja que "el referèndum no és bescanviable per a res". Tot i això, ha admès que "hi ha diàleg entre consellers, però d'una proposta de superar la situació actual a canvi de renunciar al referèndum no en tenim constància", cosa que "no treu que es puguin parlar de polítiques sectorials".
Pel que fa a la comissió d'investigació sobre l'"operació Catalunya" que impulsarà Junts pel Sí, Sabrià ha apuntat que ja han parlat amb altres grups per sumar nous suports a la proposta, sobretot per part de Catalunya Sí que es Pot i la CUP, dels qual considera "que les respostes només poden ser positives". Així, ha defensat que es creï una comissió al Parlament, a banda de la del Congrés, per "fer-ho des del punt de vista català, amb les majories d'aquí".
ERC ironitza sobre les ofertes de l'Estat: «L'operació pastanaga no ha existit mai»
Política
Sabrià rebutja renunciar al referèndum a canvi d'una proposta del govern espanyol i nega que hi hagi converses secretes, per bé que admet que això no treu que els consellers tractin qüestions sectorials
ARA A PORTADA
-
Política L'Audiència Nacional permet ara posar en marxa el campament temporal de migrants a Ceuta Bernat Surroca Albet
-
-
-
Societat Parlon intenta fer pedagogia de l'ES-Alert després del temporal: «No podem aturar-ho tot perquè plou molt» Marc Orts i Cussó
-
Ciutats Temporal: un mort, dos ES-Alert i hospitals i vies inundades Arnau Urgell i Vidal | Natàlia Pinyol
Publicat el
20 de febrer de 2017 a
les 13:20
Actualitzat el
20 de febrer de 2017 a les
13:30
Et pot interessar
-
Política
La CUP exigeix depurar responsabilitats per la «violència gratuïta» dels Mossos durant la Diada
-
Política
Els pressupostos estatals inclouran mesures de protecció del català
-
Política
Ara que els Mossos no estan polititzats
-
Política
El Congrés tomba el decret dels lobbys pel no de Junts, PP i Vox
-
Política
Illa topa amb l'Espanya post-Sánchez a Extremadura
-
Política
El Consell de la República expulsa un membre de la direcció per donar suport a Aliança Catalana
