Si Carles Puigdemont va poder ser candidat i diputat, també ha de poder ser candidat a la presidència de la Generalitat. Aquest és el posicionament oficial d'ERC just després de conèixer que el govern espanyol ha activat els mecanismes per impugnar la investidura del president cessat. De portes enfora, els republicans asseguren que no tenen cap pla B -almenys "de moment"- i que defensaran "legalment" que és "legítim" que Puigdemont pugui ser el candidat.
"L'executiu de Mariano Rajoy ha perdut el nord, els escrúpols i la vergonya. El partit més corrupte d'Europa vol guanyar pels tribunals el que no guanya a les urnes", ha assegurat el portaveu d'ERC, Sergi Sabrià, en roda de premsa al Parlament. Ha afegit que l'Estat "ha traspassat una línia vermella més" i que tot el que està fent acabarà als tribunals europeus dels drets humans. "I guanyarem", ha pronosticat.
Preguntat, però, per si l'independentisme està treballant ja en un pla B si el Tribunal Constitucional impugna la candidatura de Puigdemont, Sabrià ha afirmat que "no és el moment de parlar d'alternatives ni de plans B" perquè consideren que en aquests moments no poden "parlar d'hipòtesis".
La prioritat en aquests moments, ha dit, és "defensar els drets de tots els diputats" i estudiar amb la mesa del Parlament i els serveis jurídics les vies per garantir-los. Sí ha dit, però, que hi ha "moltes reunions" i que els partits independentistes estan "treballant intensament" per consensuar un programa de Govern.
ERC manté que la candidatura de Puigdemont és «legítima» i nega tenir pla B
"L'executiu de Mariano Rajoy ha perdut el nord, els escrúpols i la vergonya", denuncia el portaveu dels republicans, Sergi Sabrià | ERC assegura que es defensarà "legalment" que el president cessat pugui ser candidat a la presidència de la Generalitat
ARA A PORTADA
Publicat el
25 de gener de 2018 a
les 17:20
Et pot interessar
-
Política
Explicacions per la corrupció i un objectiu de legislatura: tot el que ha de resoldre Sánchez al Congrés
-
Política
La Flama del Canigó il·lumina els nous catalans
-
Política
L'assessora de Begoña Gómez entrega el passaport al jutge Peinado un dia abans del termini
-
Política
La batalla de Barcelona queda definida: qui és qui en les municipals?
-
Política
Maniobra de Zapatero per intentar anul·lar la seva imputació al cas Plus Ultra
-
Política
Joan Capdevila, exdiputat d’ERC, nou conseller dels Mercats i la Competència
