Barcelona ha aprovat aquest dijous al vespre amb el 77,8% dels vots no entrar al govern municipal d'Ada Colau amb el PSC. En el marc del 53è Congrés regional d'ERC-Barcelona, s'ha aprovat un document que descarta la reiterada crida de l'alcaldessa perquè els republicans també s'hi sumin. El 12,3% ha votat en blanc i el 9'8% en contra del document. "No és el canvi real i no respon al sentiment d'una majoria dels barcelonins perquè no és ambiciós i està pensat amb criteris interns i partides", argumenta el text aprovat. A més, els republicans critiquen que s'hagin pres decisions "legítimes però amb certa deslleialtat".
Davant d'aquesta situació, ERC definirà properament el marc estratègic a seguir en els pròxims anys i avança que el projecte haurà d'estar obert a la gent decebuda amb el "gir" de Colau, que segons els republicans, "ha abandonat l'esperança de canvi de la gent". El president de la Federació de Barcelona d'ERC, Robert Fabregat, ha recordat que la formació va proposar a Colau "fer un canvi real", però ha acabat triant "governar amb els de sempre".
El document aprovat fa un repàs de la relació amb Colau, un any després de les eleccions municipals. ERC recorda que va votar a favor de la investidura de l'alcaldessa "donant una oportunitat a un canvi que la gent havia votat". I apunta al fet que les "diferències existents" s'han vist agreujades durant les campanyes electorals del 27-S i del 20-D i que la gestió diària de l'Ajuntament ha estat en molts moments "motiu de conflicte".
Tot i les reiterades ofertes de Colau perquè ERC entri al govern, els republicans asseguren que no se'ls ha entregat "cap proposta formal i detallada" més enllà de les declaracions d'intencions. Davant d'aquesta situació, ERC recorda que va fer pública una oferta de govern de canvi emulant la fórmula de Badalona format per BEC, ERC i la CUP.
Els republicans defensen que el seu projecte no passa per un pacte amb el PSC "més retrògrad dels darrers anys". "Un PSC que pacta amb C's a Madrid, amb PP i Unió a Tarragona, C's a Lleida i amb CiU a Girona. Un PSC que nega el dret a decidir del poble català", afegeix el document.
							
																					
																ERC rebutja entrar al govern de Colau amb PSC perquè no és de «canvi real»
Els republicans definiran properament un marc estratègic obert als ciutadans decebuts amb el “gir” de l’alcaldessa
ARA A PORTADA
- 
													Punt i final al pacte Junts-PSOE: la militància avala la ruptura amb Sánchez Oriol March | Bernat Surroca Albet  
- 
													Jaume Giró, després del trencament Junts-PSOE: «Cal evitar el tacticisme i defugir la retòrica erma» Oriol March  
- 
													ERC, davant del «trencament» de Puigdemont amb Sánchez: entre l'escepticisme i el compromís amb la negociació Bernat Surroca Albet  
- 
													Sánchez admet cobraments en efectiu, però sempre «dins de la legalitat»: «El finançament del PSOE és net» Bernat Surroca Albet  
- 
													Mazón anuncia una compareixença per la dana i diu que «es fa càrrec» dels insults dels familiars de les víctimes Natàlia Pinyol  
Publicat el 02 de juny de 2016 a les 22:48
										Actualitzat el 02 de juny de 2016 a les 23:30
									
								Et pot interessar
- 
												 Política
												Aznar assegura que Pujol va prioritzar la immigració magribina per evitar la llatinoamericana Política
												Aznar assegura que Pujol va prioritzar la immigració magribina per evitar la llatinoamericana
- 
												 Política
												Junts denuncia que la Generalitat hagi contractat tecnologia xinesa per desplegar la fibra òptica pública Política
												Junts denuncia que la Generalitat hagi contractat tecnologia xinesa per desplegar la fibra òptica pública
- 
												 Política
												BComú exigeix a Collboni que prohibeixi ja les compres d'habitatge especulatives si vol pressupostos Política
												BComú exigeix a Collboni que prohibeixi ja les compres d'habitatge especulatives si vol pressupostos
- 
												 Política
												I Esquerra, què? Política
												I Esquerra, què?
- 
												 Política
												Junts avala la llei de Sánchez que obliga les grans empreses a respondre en català Política
												Junts avala la llei de Sánchez que obliga les grans empreses a respondre en català
- 
												 Política
												Al PP se li acumulen les desgràcies Política
												Al PP se li acumulen les desgràcies

 
															 
															 
															 
															 
															