Esquerra Republicana de Catalunya s'ha mostrat disposada a ajudar el Govern a promoure una consulta participativa en substitució de la que estava prevista per al 9-N, però ha assenyalat que "davant la impossibilitat de fer-la per l'oposició del govern espanyol i la renúncia del Govern català, advertim que només hi ha un camí: un Parlament que faci una Declaració d'Independència immediata i l'obertura d'un procés constituent".
Aquest es el text íntegre del comunicat difós per ERC desprçés de la reunió d'avui a Pedralbes:
"1-El Govern espanyol ha posat tota mena de trabes per impedir que els catalans poguem votar el 9N.
2-El Govern català -havent rebutjat reiteradament l'entrada d'ERC al Govern per blindar la consulta- renuncia a aquesta i ens imposa un nou escenari que en cap cas hem pactat: un procés participatiu.
3-Tot i així ajudarem al Govern perquè hem d'aprofitar totes i cadascuna de les oportunitats per demostrar el caràcter i actitud del Govern espanyol.
4-En cap cas aquest procés participatiu substitueix la consulta. Per això, davant la impossibilitat de fer-la per l'oposició del govern espanyol i la renúncia del govern català, advertim que només hi ha un camí: un Parlament que faci una Declaració d'Independència immediata i l'obertura d'un procés constituent".
ERC reclama la DUI i un procés constituent immediat
Política
Text íntegre del comunicat d'ERC | Ajudarà al Govern a promoure una consulta participativa, però alerta que el camí passa per la Declaració de la Independència
ARA A PORTADA
-
-
Sèries i pel·lis La vida, obra i assassinat de Lorca a sèries i pel·lícules: quines són les millors? Víctor Rodrigo
-
Societat Fal·lera a edificis de Barcelona per prohibir-hi els pisos turístics: l'Ajuntament augmenta els ajuts previstos David Cobo
-
Societat Els treballadors en vaga a l'aeroport del Prat no afluixen: «No és un caprici» Gerard Mira / Agències
-
Publicat el
13 d’octubre de 2014 a
les 21:05
Et pot interessar
-
Política El Govern agilitza l'atenció ciutadana per «apropar» els serveis públics
-
Política
Junts torna a reclamar les competències d’immigració: «Quan a Ceuta s’esternuda, Catalunya es constipa»
-
Política
Dos anys de president Illa
-
Política
El govern espanyol reforça l'acollida de migrants i evita el xoc amb el govern de Ceuta
-
Política
El president de Ceuta llança un ultimàtum a Pedro Sánchez per la crisi migratòria
-
Política
Illa defensa la «democràcia» davant «l'odi i la barbàrie» en l'aniversari del 17-A
