Esquerra Republicana de Catalunya s'ha mostrat disposada a ajudar el Govern a promoure una consulta participativa en substitució de la que estava prevista per al 9-N, però ha assenyalat que "davant la impossibilitat de fer-la per l'oposició del govern espanyol i la renúncia del Govern català, advertim que només hi ha un camí: un Parlament que faci una Declaració d'Independència immediata i l'obertura d'un procés constituent".
Aquest es el text íntegre del comunicat difós per ERC desprçés de la reunió d'avui a Pedralbes:
"1-El Govern espanyol ha posat tota mena de trabes per impedir que els catalans poguem votar el 9N.
2-El Govern català -havent rebutjat reiteradament l'entrada d'ERC al Govern per blindar la consulta- renuncia a aquesta i ens imposa un nou escenari que en cap cas hem pactat: un procés participatiu.
3-Tot i així ajudarem al Govern perquè hem d'aprofitar totes i cadascuna de les oportunitats per demostrar el caràcter i actitud del Govern espanyol.
4-En cap cas aquest procés participatiu substitueix la consulta. Per això, davant la impossibilitat de fer-la per l'oposició del govern espanyol i la renúncia del govern català, advertim que només hi ha un camí: un Parlament que faci una Declaració d'Independència immediata i l'obertura d'un procés constituent".
ERC reclama la DUI i un procés constituent immediat
Text íntegre del comunicat d'ERC | Ajudarà al Govern a promoure una consulta participativa, però alerta que el camí passa per la Declaració de la Independència
ARA A PORTADA
Publicat el 13 d’octubre de 2014 a les 21:05
Et pot interessar
-
Política L'error d'un diputat del PP permet que tiri endavant una proposta de Sumar per reformar l'acomiadament improcedent
-
Política El compromís d'Albiol amb el Pacte Nacional per la Llengua dura menys de 24 hores
-
Política Sánchez eleva el xoc amb Israel: la Fiscalia General de l’Estat investigarà el genocidi a Gaza
-
Política Qui s'hi juga més?
-
Política Illa defensa des de Madrid que «la majoria dels catalans» volen «mirar endavant»
-
Política Feijóo, atrapat per la pinça Sánchez-Ayuso