Esquerra Republicana ha volgut donar una imatge d'optimisme vers els resultats de les eleccions espanyoles malgrat que el sondeig a peu d'urna de TV3 havia inflat les expectatives del partit. "Esquerra ha tornat a treure els seus millors resultats de la seva història", ha començat dient amb el cap de llista, Gabriel Rufián.
Però la millora només ha estat en percentatge i vot absolut. Un 2,47% i uns 30.000 vots més a Catalunya no han servit per millorar el rècord dels 9 escons obtinguts en les eleccions de fa sis mesos al Congrés espanyol. En aquestes circumstàncies, l'èxit al Senat ha passat desapercebut, cambra en la qual ERC ha crescut dels 6 senadors aconseguits el 20-D, als 10 d'avui.
L'única nota positiva –si és que es pot qualificar d'aquesta manera- que els republicans s'han encarregat de subratllar és que "no hi ha possibilitat de canvi a l'estat espanyol". Ho ha dit Rufián, però hi ha insistit el president d'ERC, Oriol Junqueras, que ha constat que Espanya "és irreformable, no vol canviar" amb un Partit Popular fort per a qui l'escàndol de "les clavegueres de l'estat", en referència al cas Antifrau, "no té cap conseqüència, ans al contrari". Per contra, el propi Junqueras ha destacat que els resultats catalans "no tenen res a veure" amb els espanyols.
Per això, la conclusió a la qual han arribat els republicans és la mateixa que han vingut defensant durant tota la campanya, és a dir, que "L'únic canvi possible es diu república catalana", en paraules de Rufián. D'aquesta manera, tant ell com com Junqueras han convidat a En Comú Podem a sumar-se al procés independentista. "Compromís amb el full de ruta, amb el 27-S i compromís amb la majoria independentista", ha proclamat el líder d'ERC, que ha acabat defensant la necessitat d'"ampliar les bases" del sobiranisme i "abraçar" als que encara creien en canvi a l'estat espanyol.
Mentrestant, tan bon punt anaven coneixent-se els resultats, fonts del partit comentaven irònicament a la sala de premsa: "Demà regalarem El Gatopardo a tothom; que tot canviï perquè no canviï res". Si hi havia cava preparat, serà per a una altra ocasió.
ERC sentencia que «l'estat espanyol és irreformable»
Gabriel Rufián torna a demanar a En Comú Podem que es sumi a "l'únic canvi possible" de la "república catalana" | Oriol Junqueras reafirma el "compromís" dels republicans amb el full de ruta independentista
ARA A PORTADA
-
Trump trencarà relacions comercials amb Espanya pel xoc sobre l'Iran: «És un aliat terrible» Natàlia Pinyol
-
La Moncloa treu pit de la posició davant la guerra a l’Iran: «La política de defensa no la fa el senyor Trump» Pep Martí i Vallverdú
-
«Els EUA faran a l'Iran el mateix que van fer a l'Afganistan: posar un govern titella i robar» Pere Fontanals
-
Un dia al Mobile: robots que es barallen, l'omnipotència de la IA i el supermercat del futur Guillem Delso
-
El bloqueig a Madrid activa la bomba de rellotgeria dels pressupostos d'Illa Bernat Surroca Albet | Lluís Girona Boffi
Publicat el
26 de juny de 2016 a
les 21:20
Et pot interessar
-
Política
El «retrobament», un test d'estrès
-
Política
Mor Fernando Ónega, l’home que coneixia els secrets de Suárez
-
Política
Òmnium trasllada al Parlament Europeu «l'emergència democràtica» de l'Estat pel Catalangate
-
Política
Pané defensa que l’increment del pressupost per a l’atenció primària ha de permetre-hi un accés més «ràpid»
-
Política
Junts implosiona a Sabadell
-
Política
El Govern veu marge d'acord amb ERC malgrat el veto als pressupostos: «Tenim temps»
