El debat sobre la necessitat de retallar alguns dels privilegis dels quals gaudeixen els polítics tornarà un altre cop al Ple del Congrés la setmana que ve, aquesta vegada de la mà d'ERC, que promourà una votació sobre aquesta qüestió el mes de març.
En concret, interpel·laran sobre aquesta qüestió al Govern dimecres que ve, iniciativa de la qual sorgirà la corresponent moció sobre la qual hauran de pronunciar-se tots els grups parlamentaris en la segona setmana de març.
En el text amb el qual il·lustren la seva interpel·lació, a què ha tingut accés Europa Press, els republicans argumenten que "les retallades que ha patit la població en els últims temps, amb l'excusa de la crisi, no han tingut una correlació coherent en el poder polític".
En aquesta línia critiquen que "se segueixen pagant cotxes oficials, bitllets en classe preferent o actes institucionals i publicitaris" que, des del seu punt de vista, són totalment "prescindibles".
Quant cobra cadascú
ERC també es queixa que, malgrat l'entrada en vigor de la Llei de Transparència, la informació sobre la despesa que generen els càrrecs i institucions públiques "segueix estant limitada" ja que encara no es pot saber quant cobren determinats càrrecs i per quins conceptes concrets perceben les seves retribucions.
La formació que lidera al Congrés Alfred Bosch vol que el Govern espanyol doni explicacions i, una vegada se substanciï aquest debat dimecres que ve, tindrà oportunitat de tornar a sotmetre a votació les seves propostes concretes en aquesta matèria la segona setmana de març.
ERC torna a portar el debat sobre retallar privilegis als polítics al Congrés
ERC també es queixa que, tot i la Llei de Transparència, la informació sobre la despesa que generen els càrrecs "segueix estant limitada"
ARA A PORTADA
-
Punt i final al pacte Junts-PSOE: la militància avala la ruptura amb Sánchez Oriol March | Bernat Surroca Albet
-
ERC, davant del «trencament» de Puigdemont amb Sánchez: entre l'escepticisme i el compromís amb la negociació Bernat Surroca Albet
-
Sánchez admet cobraments en efectiu, però sempre «dins de la legalitat»: «El finançament del PSOE és net» Bernat Surroca Albet
-
Mazón anuncia una compareixença per la dana i diu que «es fa càrrec» dels insults dels familiars de les víctimes Natàlia Pinyol
-
BComú exigeix a Collboni que prohibeixi ja les compres d'habitatge especulatives si vol pressupostos David Cobo
Publicat el 15 de febrer de 2015 a les 17:08
Et pot interessar
-
Política
Aznar assegura que Pujol va prioritzar la immigració magribina per evitar la llatinoamericana
-
Política
Junts denuncia que la Generalitat hagi contractat tecnologia xinesa per desplegar la fibra òptica pública
-
Política
I Esquerra, què?
-
Política
Junts avala la llei de Sánchez que obliga les grans empreses a respondre en català
-
Política
Al PP se li acumulen les desgràcies
-
Política
Estrasburg es pronunciarà la setmana que ve sobre la presó preventiva de Turull, Junqueras i Sànchez
