El debat sobre la necessitat de retallar alguns dels privilegis dels quals gaudeixen els polítics tornarà un altre cop al Ple del Congrés la setmana que ve, aquesta vegada de la mà d'ERC, que promourà una votació sobre aquesta qüestió el mes de març.
En concret, interpel·laran sobre aquesta qüestió al Govern dimecres que ve, iniciativa de la qual sorgirà la corresponent moció sobre la qual hauran de pronunciar-se tots els grups parlamentaris en la segona setmana de març.
En el text amb el qual il·lustren la seva interpel·lació, a què ha tingut accés Europa Press, els republicans argumenten que "les retallades que ha patit la població en els últims temps, amb l'excusa de la crisi, no han tingut una correlació coherent en el poder polític".
En aquesta línia critiquen que "se segueixen pagant cotxes oficials, bitllets en classe preferent o actes institucionals i publicitaris" que, des del seu punt de vista, són totalment "prescindibles".
Quant cobra cadascú
ERC també es queixa que, malgrat l'entrada en vigor de la Llei de Transparència, la informació sobre la despesa que generen els càrrecs i institucions públiques "segueix estant limitada" ja que encara no es pot saber quant cobren determinats càrrecs i per quins conceptes concrets perceben les seves retribucions.
La formació que lidera al Congrés Alfred Bosch vol que el Govern espanyol doni explicacions i, una vegada se substanciï aquest debat dimecres que ve, tindrà oportunitat de tornar a sotmetre a votació les seves propostes concretes en aquesta matèria la segona setmana de març.
ERC torna a portar el debat sobre retallar privilegis als polítics al Congrés
ERC també es queixa que, tot i la Llei de Transparència, la informació sobre la despesa que generen els càrrecs "segueix estant limitada"
Ara a portada
-
-
-
Societat Més romana que espanyola: l'Església catalana, davant del Vaticà post-Francesc Pep Martí i Vallverdú
-
Política Espanya ha donat 46 contractes a indústries militars israelianes en plena guerra a Gaza Redacció
-
Ciutats Sau instal·la alarmes per advertir la població en cas de trencament de la presa Arnau Urgell i Vidal
Publicat el 15 de febrer de 2015 a les 17:08
Et pot interessar
-
Política L'Ajuntament de Madrid multa Pablo Iglesias per excés d'aforament al seu bar
-
Política Junts demana «ajuda» al municipalisme davant de la «desconstrucció nacional» del Govern
-
Política Primer any sense conflictes constitucionals entre Catalunya i l’Estat
-
Política Espanya és el país que menys inverteix en defensa de l'OTAN