ERC veu "difícil" pactar una coalició amb forces nacionalistes del País Basc com Bildu per a les eleccions europees, tot i que no ha descartat del tot aquesta possibilitat, ja que el Consell Nacional d'ERC no té previst prendre una decisió en ferm sobre aquesta qüestió fins el dissabte 1 de febrer.
Fonts republicanes han explicat que, després d'una nova reunió amb Bildu, consideren que no serà fàcil repetir la fórmula amb la que, amb altres forces, van concórrer a les anteriors eleccions europees, tot advertint que les negociacions no són fàcils i que no hi ha hagut avenços significatius, tot i que les possibilitats de pactar continuen obertes.
Oriol Junqueras va anunciar dijous que descartava una llista conjunta amb CiU, i davant les dificultats d'arribar a un acord amb Bildu guanya pes la possibilitat que ERC es presenti, per primer cop en solitari, a les eleccions europees, amb el filòsof i catedràtic Josep Maria Terricabras com a cap de llista.
ERC veu «difícil» pactar amb Bildu
Política
Tot i no tancar la porta a l'acord amb els bascos guanya pes la possibilitat que Esquerra es presenti en solitari a les eleccions europees
ARA A PORTADA
Publicat el
24 de gener de 2014 a
les 19:23
Et pot interessar
-
Política
Només són enquestes, però ja donen respostes i maldecaps
-
Política
Arrimadas o Meloni?
-
Política
«Confiem que Europa validarà l'amnistia com a forma de resoldre conflictes»
-
Política
La CUP mou fitxa per impulsar una candidatura àmplia a les municipals de Barcelona
-
Política
Junqueras veu les enquestes «esperançadores»: «ERC aconsegueix demostrar que és útil»
-
Política
El Govern activa el desplegament del pla de pobles amb una inversió de 400 milions
