La plataforma "Badalona som tots i totes" engega aquesta setmana la segona edició del curs "Saps què diuen?", orientat a desmentir tòpics sobre la immigració i per afavorir la convivència a la ciutat a partir del respecte a la diversitat.
Es dóna la circumstància que el curs, tot i estar programat des de fa setmanes, s'engega només tres dies després que el PP guanyés per primer cop en 32 anys les eleccions municipals. La plataforma veu amb preocupació aquests resultats electorals pel tarannà que ha imprès el PP en aquesta campanya, sobretot amb tot allò relacionat amb les polítiques d'immigració, i que ha quallat a la ciutat. El PP ha passat de 7 a 11 regidors i podria obtenir l'alcaldia.
Els cursos de "Badalona som tots i totes" comencen aquest dimecres i s'allargaran fins al 8 de juny. En les tres sessions que hi ha programades -25 de maig, 1 de juny i 8 de juny- s'explicarà als ciutadans que s'hi apuntin què és un rumor i quins falsos rumors circulen a la ciutat sobre la immigració. Amb aquesta iniciativa, la plataforma pretén millorar la convivència a la ciutat.
El barri de La Pau, amb un alt índex d'immigració, és el lloc triat per la plataforma per donar les classes, que estaran impartides per mediadors que treballen a la ciutat. La iniciativa té el recolzament de l'Ajuntament que actualment està governat, en funcions, pel PSC, CiU i ERC. El nou escenari polític ha fet desaparèixer ERC i CiU ha perdut pes. El PP, amb 11 regidors és ara la força més votada.
Alguns dels tòpics sobre la immigració que aquesta plataforma pretén desmentir són el fet que els immigrants tinguin accés preferent a la sanitat pública, els serveis socials o les beques menjador, així com el fet que els comerços regentats per immigrants no tenen horaris. L'Ajuntament de Badalona va iniciar fa dos mesos una campanya de propaganda, dirigida en aquest mateix sentit.
Es fan cursos a Badalona per desmentir tòpics sobre la immigració
"Badalona som tots i totes" veu amb preocupació la victòria del PP a la ciutat
ARA A PORTADA
Publicat el
24 de maig de 2011 a
les 16:23
Et pot interessar
-
Política
Enèsim xoc Nogueras-Rufián, ara per Rodalies: «La meitat d'una merda continua sent una merda»
-
Política
ERC, els Comuns i la CUP acusen Parlon de «vulnerar el dret de vaga» dels professors
-
Política
Feijóo diu que el «projecte espanyolista» de Rufián «potser durarà menys que la República catalana»
-
Política
«S'asseuran al banc dels acusats»: Feijóo eleva el xoc amb Sánchez pels accidents ferroviaris
-
Política
La Fiscalia i l'Advocacia de l'Estat demanen l'amnistia de Puigdemont i carreguen contra el Suprem
-
Política
El Govern avisa que trencar amb Renfe suposaria «condemnar el país a no tenir trens»
